kåltrast

jag pratade med jimmy i mobilen för ett litet tag sedan, så tittade jag ut i uterummet och där satt en kåltrast och tittade, hon hade flygit in genom en liten öppning där katterna brukar gå in och ut, jag öppnade dörren för att öppna glaspartierna lite mer så hon kunde flyga ut...tuff smet igenom och såg snabbt fågeln, han satte sej på avstånd och iaktog fågeln, när fågeln flög för att ta sej ut men flög in i fönstret så var tuff snabb med att ta henne, han vägrade släppa, jag kutade ut och drog in tuff i svansen och stängde dörren, fågeln var helt chockad men oskadd.
jag gick ut och öppnade fönsterpartierna ännu mer och efter ett litet tag så hoppade hon ut och flög iväg.
hela uterummet är fullt av fjädrar och katterna är ute och nosar.

sen har jag skrivit en lista av vad jag ska göra idag..jag skiter i två av momenten..jag skulle förflytta 4 kubik ved genom de trånga garaget och ut till baksidan och stapla veden fint..efter att ha kört tre runder så gav jag utt, det syntes inte ens att jag rörd vid högen, jag ville ha bort den innan jul men om jag får välja att antingen ha det fint och rent ine eller ha en fin uppfart så väljer jag insidan.

jimmy slutar om ca en timme, då ska han ut och köpa den sista julklappen, till sin syster, vi har ingen aning om vad vi ska köpa och har varit ute två gånger bara just för att leta efter en julklapp men utan att hitta nån..sen när han komer hem så skulle han försöka med högen..lycka till.
nathalie e på dagis, hennes dagis har stängt så dom har slagit ihop alla genarps dagis för dom barn som måste vara där idag..vilket var 3 barn, egentligen behöver inte nathalie vara på dagis idag men eftersom jag måste städa och har en massa att stå i så kändes det bäst så..iaf för ett tag.

nä nu får jag ta och sätta igång..
ja just det..sotaren var jär igår ju och den blev godkänd..så igår eldade vi och det var det första jag gjorde i morse efter att ha lämnat nathalie så mysigt e det..däremot bler glaset väldigt varmt så vi får se om nathalie lockas att röra det så får vi köpa en grind men hoppas verkligen att vi slipper, igår gick hon fram och kollade men inget annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0