så kasst

i måndags pyntade vi granen..jag som kör med färgkombinationer och inte bara hänger tio olika färger hade bestämt att i år skulle vi ha blå och silver.
förra året när de sålde ut julsaker så köpte vi en del blå kulor, vi pyntade och gjorde det fint och när vi var klara upptäckte vi att de blå kulorna var så pass mörka att de smälte in i granen...de syntes knappt, jag ble inte nöjd så vi beslöt oss för att ta rött och silver ist, det som fattades var att vi bara hade 6 röda kulor och 8 silvriga..så i onsdags när nathalie var lämnad på dagis så åkte jag in till lund, först för att göra prov och sen tog jag bussen til nova, väl där så gick jag till rusta..tänkte att dom brukar ha billiga julsaker där...men iscke..de hade inte ett skit, så jag gick visare till jysk och bolagret...inte ett skit, in på nova men inte fanns där nåt, eller jo nu ljög jag, de hade röda kulor...små röda kulor, typ körsbärstomater.

besviken och men tanken att jag måste gå hela vägen ner till centrum...det går för fan bara en buss till nova och inte tillbaka, fattar inte hur det kan vara så kasst.
så jag började gå, och frysa, och hungrig blev jag. en bit på vägen stannade jag vid en busshållplats, jippi, den gick inte till centralen men till bantorget iaf.
så hoppade på bussen, väl nere vid centrum så gick jag till åhlens där jag viste att dom hade kulor men att dom var lite dyrare...jag kom där ifrån 278:- fattigare och allt jag handlade var 3 askar med 8 kulor i var, en ask med små kulor, två trådglitter och ett orginal glitter.
jaja det behövdes.

sen gick jag och åt på subway..älskar!!!
sen åkte jag hem..eler till staffanstorp..där kom jimmy och hämtade mej men han körde inte hem utan till malmö..de sålde ut en massa jobbekläder så han skulle handla.
sen åkte vi och hämtade nathalie och pyntade om granen och gjorde pannkakor..mmm.


idag när jag skulle ta nathalie till dagis var det dö jobbigt at dra vagnen i snön, det är jätte mysigt med snö och jag älskar det men att dra en vagn i djup snö är inte kul, det är som att dra den vagnen med natha i x3
vi har ju ingen pulka heller annars hade hon åkt i den till dagis men jimmy skulle troligen åka och köpa en idag efter att han jobbat klart.
idag på dagis skulle dom åka pulka iaf, bäst att passa på.

dom säjer ju att det ska bli en vit jul men det tror jag inte ett dugg på..så här e det varje år..det snöar jätte mycket några dagar innan och sen töar det och e en massa slask och på julafton så är det antingen slask och fint väder eller regn.
förra året tror jag dock att det snöade lite.

nä nu har jag bakat knäck och ska börja städa.

inte världens gladaste men jag var bara tvungen eftersom hon inte kunde vara med på dagisets lucia.


Kommentarer
Postat av: Monica

ja jag tycker oxå att det ska börjas i tid.. annars kanske det bara går överstyr.. Att rapa efter maten är väl okay, det kan jag oxå göra.. haha.. allt bra med er? Själv så är både jag o theodor förkylda =( eller jag mest i theodor bara rosslar och har sig =(

2009-12-18 @ 10:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0