chokladbröd

igår var ju som ni redan vet tråkig..dagen slutade dock lite bättre.
jag bakade chokladbröd (det är bara namnet det är kakor)
de blev jätte goda så lägger upp receptet här för er som vill prova..ett tips dock är att ha dricka hemma..jag blev törstig av dom..fast var kanske bara jag.

               nathalie och jimmy busade.

här kommer receptet..

Ingredienser (30 portioner)

  • 200 g smör
  • 3 msk kakao
  • 3 tsk vaniljsocker
  • 3 dl strösocker
  • 4 dl vetemjöl

Tillagning

  1. Sätt ugnen på 175 grader
  2. Rör smör och sockersorter poröst.
  3. Tillsätt kakao och vetemjöl.
  4. Dela degen i fyra delar och platta ut.
  5. Grädda mitt i ugnen ca 8-10 minuter.
  6. Skär kakorna medan de fortfarande är varma.

så lätt att göra och alla har ingredienserna hemma.

idag tänkte vi åkt upp till landskrona efter att jimmy kommer hem men jag kollade vädret å det kommer inte bli fint idag heller så hoppar över det..jag orkar inte ens bry mej..man blir bara besviken...så idag när jimmy kommer vid 12 så blir det mys hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0