lång helg

jag skrev ett jätte långt inlägg innan idag men det raderades..så arg jag blev.men ska försöka skriva samma.

ja midsommar..det var trevlig och vädret var ju som väntat..ösregn och åska..lik som förra året.
vi var ju hos mina föräldrar och det var trevligt..förrutom regnet då klart.
oväntat nog så blev det fint väder med sol lagom tills vi skulle äta jordgubbarna så vi kunde sitta ute och äta, sen gick vi en promenat till lindshamn och sen åkte vi hemåt..vi kom inte så långt innan vi blev stående på motorvägen då någon hade kört in i mitträcket och kvaddat sin bil..lite längre bak stod vi och undrade vad som hänt..när vi väl kom fram så började det regna igen och så gjorde det hela vägen hem.
när vi svängde av vid avfarten lomma/lund så började nathalie gallskrika..hade hon ont i magen? var hon trött?
när vi kom till st:lars var vi tvugna att stanna jag fick springa ut i regnet för att hämta en leksak och dricka till natha som låg i bakluckan..när hon fick leksaken blev hon lätte glad och lekte..det gjorde elvira oxå hon tyckte det var jätte kul. vi åkte in på linda och anders och hämtade elviras madrass och sen åkte vi hem. jag och jimmy var dö trötta men inte barnen som lekte vilda lekar haha..när klockan var 20,30 så varvade vi ner med en film och 21,00 nattade vi nathalie..strax efter ville elvira sova och vi gick oxå å la oss..så trötta som vi var..men vi fick inte sova länge..nathalie vaknade och skrek igen och vi tog in henne till oss i all trötthet och så pågick det hela natten..hon vaknade och gnällde och somnade om..jag tyckte hon var jätte varm men det tyckte inte jimmy..jag trodde det var som hon var varm av att vi låg hos henne och en massa täckte runt om..men på morgonen var hon fortfarande varm så jag tog tempen och hon hade feber..stackars liten.
vid 9 tiden åkte jag för att köpa bullar men dom hade inte öppnat än så jag fick vänta till 10 för att handla..vid 11 kom anders och hämtade elvira..hon ville inte åka hem. sen bara mös vi resten av dagen och nathalie var varm men hur glad som hälst..jag åkte ner till affären och köpte lite godis och nathalie fick sin egna lilla påse med sitt favvo godis.

fick ta en paus i skrivandet nu för nathalie höll på att vandra ner för trappan..vi hade glömt grinden...dumma mamma och pappa.

iaf   natten var hämsk..alltså natten till söndag..hon somnade vid halv 10 och sov till 24,00 då vi nyss lagt oss och somnat. vi gick ner och satte oss i soffan ett tag..jimmy somnade och när natha slumrat till så gick vi upp men icke att hon ville sova..hon vaknade lagom till att ja satt ena benet på sängen..då sa jag till jimmy jag tar natten så tar du dagen..sen gick jag in till nathalie..tände hennes stjärnor och satte mej på golvet..sen lekte vi lite..bollade till varandra..ja trodde hon skulle vara rätt trött..hon hade ju knappt sovit...jag hade bäddat till mej på golvet så ja kunde sova där i värsta fall..efter ett tag låg jag och slumrade till och vaknade av att jag fick en boll i huvudet..tack poo.
då ville inte nathalie leka längre så jag tog ner henne..jag satte på tvn för misstänkte att det skulle ta tid innan hon skulle somna igen..klockan var då 03,45..när klockan var 04,15 somnade poo och jag gick upp och la henne..jag hann inte komma in i vårt sovrum förän hon började gnälla igen..så gick in till henne igen då satt hon upp och sov..så la henne ner igen och la mej själv på golvet brevid henne för att vänta på att hon skulle somna ordentligt..sen gick jag och la mej..klockan 06 vaknade hon igen..då tog jag in henne till oss och där sov hon till 09 då jimmy gick upp med henne och jag fick sova till 12..

nathalies feber e nere nu tack o lov..och vi har städat hela huset och ska snart laga lite mat..jag e inte trött än men det kommer det med...i morgon tänkte jag installera the sims 2..har ju inte 3an på den andra datorn..
får se om det blir av..lägger iaf upp bilder från midsommaren i morgon..både här och på bilddagboken.

ps: jag ser inte alls fram emot natten..jimmy ska jobba i morgon ju och blir natten den samma så kommer ja dö i morgon..tur e att jimmy har semester nästa vecka..tror ja det var iaf.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0