shopoholik...(eller hur det stavas)

ja jag är en shopoholik...såg filmen en shopoholoks bekännelser i veckan och jag kunde identifiera mej lite med henne..fast ist för att gå i affärer dagarna i ända så sitter jag på internet.
jag är som hon i filmen..jag kan köpa tex en tröja för att ha en dag även fast jag redan har en massa tröjor..tex om jag ska på bio så kan jag köpa kläder för at ha just då även fast jag har kläder som jag igentligen kan ha.

sen gjorde jag detta testet..kopiera det och gör det du med.

ÄR DU KÖP BEROENDE:

du är med några vänner i en affär
vad gör du?

1: letar upp nåt som du kan köpa. (x)

2: hittar en massa saker direkt men köper inget ()

3: lämnar affären fattig ()

du har 500:- kvar på dit konto och du behöver köpa mat
vad går pengarna till?

1:mat så klart ()

2:båda delarna (x)

3:jag svälter jag måste bara ha den fina tröjan jag hittade.()

du ska ut på fest vad gör du?

1:lånar av en vän.()

2:står i timmar och letar efter de perfekta kläderna som du redan har(x)

3:köper en ny garderob()

en vanlig dag hemma gör du?

1: inget tar på mej myskläder och njuter av dagen.()

2:klär mej fint sminkar mej utifall att någon vill hitta på något.(x)

3:vadå hemma, jag åker ut så fort affärerna öppnar.()


har du svarat ärligt?
isf om du svarat nummer 3 på fläst så har du ett köpberoende.
nummer 2 är en varning att trappa ner med köpandet
och nummer 1 grattis du kan hålla i pengarna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0