dagis

idag är nathalie på dagis igen och till en början var hon lite blyg, inte så konstigt faktiskt..men sen gav hon fröken en kram och vi sa hejdå.
jimmy har varit hemma idag för det har inte varit nåt jobb idag..skönt.
jag har pluggat klart på den kursen jag e i nu..så skönt att vara klar..även fast denna kursen var så enormt kul.

igår kväll ville inte nathalie sova men när hon väl nuddade kuden så somnade hon direkt. då passade jag på att lägga in massa annonser på tradera..känns som att det är bättre med pengar än massa kläder som ligger och skräpar.

vid 22 tiden vaknade nathalie och verkade rätt pigg..när jag försökte natta henne igen så var det som att hon var rädd för sängen..fast det var för att hon inte ville ligga där..vi försökte med allt..kollade tempen..den var bra, gav henne panodil utifall hon hade ont..hjälpte inte.
vi började tro att hon bara trottsade men nä.
till slut så pekade hon vart hon ville och jag bar henne dit...hon ville ha dricka.
dumma oss, tänk så lätt det varit om hon bara kunnat säja det.
efter att hon fått dricka och jag tagit upp muggen till sängen så somnade hon direkt.
hon vaknade lite då och då under natten och ville ha mer dricka.
konstigt, hon brukar aldrig dricka mitt i natten.
dock när hon var som mest förkyld med feber å allt så drack hon tre flaskor välling..från klockan 8-05
när förkylningen började gå över så brukar hon börja vägra välling och vill ha kall drikki ist. men i natt vlle hon ha välling å sen massa vatten.
får se hur det är i natt.

sen har jag börjat tröttna på att ha henne liggandes hos oss, jag får massa karate kickar och head bangings om och om igen..dessutom ligger hon på min kudde så jag får ca 30cm max att ligga på..att vakna med ont i nacken är allt mer vanligt numera.
varken jag eller jimmy klarar tydligen av att låta henne skricka..hur fan gör man?
vi brukar skoja om att hon kommer sova hos oss tills hon blir 15.
men det funkar inte detta, först tänkte jag att vi skulle vänta tills hon dricker själv..men det lär inte funka, sen var det tills hon börjar prata..men när blir det? ångrar som in i bomben att vi låtit henne sova hos oss..var mysigt i början och det gick jätte bra att lägga henne i sin säng sen när hon var 2 mån..sen blev hon förkyld och då hamnade hon hos oss och sen hamnade hon i sin säng igen..gick bra men sen när hon blev förkyld igen så sprack det helt..inte bara det...tips snälla!!!!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Gud vad jag e stolt att Theodor aldrig har fått vänja sig att sova i vår säng.. Vi visste att det kunde blil något sådant som händer er med natha nu.. Jag har en inom släkten som sov hos sina föräldrar tills han var 12 år! Ja vi e väl halvfattiga.. vi har väl så att vi klarar att bashandla om det skulle krävas innan löning. Men det blir liksom ingen shopping av något stort. Vi får hitta en helg sedan som ni kan komma upp så vi kan käka tacos, hade varit super roligt!

2010-02-10 @ 20:58:58
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0