natt

ja jag antar att iaf en av er är nyfiken på hur det gick i natt..känn dej utpekad monica..hehe
ja det gick ju som säkert alla förstått..inte nå vidare.
först vid 20,00 så la jag henne i sin säng å skulle ge henne välling..men gick det? NEJ 
hon vred sej direkt.
så vi beslöt att hon skulle få vällingen i vårt rum och sen att vi skulle bära in henne vaken till sin säng..det funkade ju men så fort hon fattade vad som hände så gallskrek hon. vi sa god nat och stängde dörren..två sek senare stod hon vid dörren och skrek..vi öppnade och gick in i rummet..och bollade med ideer hur vi skulle göra. vi kom fram till först att vi skulle vända sängen..sagt och gjort, nu kunde hon inte kliva av den.
sen kom vi på att vi skulle haft kameran där så vi kunde se henne men det var för sent för det nu.
så vi kom till slut fram till att lägga hene i sängen säja god natt och att vi älskade henne och på med musiken och stänga dörren..hon skrek i 10 min sen sov hon..som en stock men vi vågade inte öppna dörren utan hörde hur hon snusade genom dörren.
jätte bra ju och det gick smidigt..men vi båda viste sedan tidigare att hon inte sover i mer än en timme sen vaknar hon.

vilket hon gjorde..och gallskrek, vi gick upp men inte in i hennes rum..utan stod utanför..tysta.
hon gnällde mindre och vi tänkte att hon kanske skulle somna snart igen...det gjorde hon inte utan det blev värre, hon skrek i över 45 min och vi kunde inte ens se vad som hände där inne. så efter låååång tid så beslöt vi at sätta in kameran där inne, idag och hon fick sova i vår säng en natt till.

det kunde ni gissa er till va?
det smärtar i en att låta henne skrika så mycket, det känns nästan som att man överger henne när man bara stänger dörren om henne så.
vare sej jag eller jimmy klarar sånt en längre tid men vi måste bara måste för det funkar inte som det är idag, hade vi bott i en etta hade jag kunnat gå med på det men nu bor vi i ett stort hus med två extra rum..så inte som att vi inte har plats att låta henne ha ett eget rum och säng. 

Kommentarer
Postat av: Monica

förstår att det e jobbigt men ge inte upp!! Utan gå bara in till henne, trösta henne. Fortsätter hon skrika så trösta henne. Men tar ni in henne i rummet så "vinner" hon och hon vet att mamma & pappa ger upp. Jag menar inte att jag e världens bästa mamma men det e mitt tips! Kramar

2010-02-12 @ 22:35:48
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0