vår helg

ja inte för att mycket har hänt i helgen så det finns inte mycket att berätta.
i lördag var vi bara hemma, eller det var vi iofs hela helgen, vi gick inte ens ut i snön.
i lördags gjorde vi vårt eget, vi hade ju bråkat och långsinta som vi båda är så blev det ist tyst och den ända som pratade var nathalie...eller pratade och pratade.
så jag började på min nya kurs vilket var dö kul..ska göra klart den idag..i min inlämningsuppgift ska jag starta en egen butik, jag ska välja sortimen och läge, inreda och berätta hur jag vill ha det..så kul.

i söndags började spänningen lätta här hemma och vi började prata igen.
och vi beslöt oss för att denna tråkiga dagen lätta upp stämningen med lite bull bak..så vi bakade en massa kanelbullar och vaniljbullar..nathalie tyckte det var jätte kul att baka..fast hon blev trött och fick nanna efter en liten stund.

dags att smula jästen.

hon älskar att baka, de gånger jag beslutar mej för att baka en kladdkaka så brukar hon få hjälpa till, då sitter vi på golvet ocg bakar, ja jag vet det låter äckligt att baka på golvet men vi har faktiskt en filt under hehe.
mitt i hela baket ringer en på vår annons på crosstrainern och köpte den..1500 + i kassan..alltid välkommet..bättre det än att den står och dammar under trappan, vilket den har gjort sedan vi gjorde om i datorrummet.



efter det roliga baket så kommer naturligtvis något tråkigt.
jag hade fått ett mail av CSN ang mitt nya beslut om studiebidraget, de krånglade innan och sa att jag fått beviljat för mycket pengar ocg saknade 20p så jag tog en kurs till på 50p ocg nu har de ändrat mina pengar så jag får mindre denna månaden och i sluten av min utbildning så saknar jag två veckor och får mindre pengar igen så nu ska jag ringa dit och prata med dom å se vad de har att säja för vi klarar oss inte på 4000 denna månaden när jag i vanliga fall nästan får 9000. det är inte första gången de ställer till det häller.
när jag ska köpa busskort till exempel så har de inte uppdatterat att jag beviljats studiemedel och därmed beviljas studentkort så jag får betala fullpris...hallå det var ändå 6 månader sedan jag började plugga.
vad mer viktigt har de att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0