sjuk

i snart två veckor så har jag haft nonstop hosta..förra veckan var jag hemma fick huvudvärk och feber i onsdags.
febern försvann i lördags tack o lov, jag mådde bra i söndags och måndags..förrutom hostan och huvudvärken..i tisdags fick jag kramper och frossa..åkte hem från jobbet och tog tempen...den visade 38,5
lite senare hade jag 39,6
när jimmy kom hem ringde vi sjukvårdsupplysningen, vid det laget hjälpte inte ens alvedon..febern sjönk inte..
jag låg i sängren, kunde inte vända mej för kramperna, kunde knappt andas, hjärtat klappade som fan å jag var riktigt andfådd..jag fick en tid kl 18,00 till vårdcentralen i lund..de tog prover och kom fram till att jag hade en kraftig lunginflamation..toppen, så nu får jag äta pencelin å hostmedecin..för det första så har jag svårt att äta piller utan att klökas och kräka så måste ta dom med yoghurt och för det andra så får jag inte köra bil med hostmedecinen..så det blir inget jobb denna veckan, idag skulle jag ha skrivit kontrakt på jobbet

så jävla tråkigt att behöva va från jobbet så mycket.

idag mår jag lite bättre men har feber och huvudvärk, hostan e något lugn idag men är helt slö av hostmedecinen så pallar inte med mycket just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0