grannen

jag som alltid går hemma brukar kolla ut genom fönstret och ser ju då en å annan sak.
som igår, inget konstigt alltså men jag såg vår ena granne gick ut med sina två barn varav den ena går på samma dagis som nathalie.
dom brukar vara hemma och jag ser aldrig han på dagis, någonsin. men det kanske beror på att vi lämnar nathalie tidigt och hämtar sent..inte vet jag.
men igår när vi hämtade nathalie så hämtades ett annat barn sammtidigt och han började prata om vår grannes barn. han sa att dom hade varit och besökt dagiset men gick där ifrån igen för att han var sjuk, så frågade pappan på vilket sätt han var sjuk så sa pojken att han hade feber.

frågan jag ställde mej då var "varför går man till dagis på besök bara?" och " man tar väll ändå inte ut ett barn som har feber?"
när vi kom hem så såg jag dom vara ute på lekplatsen och lekte.
så antingen så ljög dom för dagis eller så...ja.

fattar iaf inte varför dom gick till dagiset en liten stund bara och sen gick där ifrån om dom viste att han hade feber. humm.

så idag är han inte heller på dagis utan är som vanligt ute på lekplatsen.
när jag träffade vår granne i fredags så sa hon att båda barnen hade varit sjuka och haft feber men nu när det var så fint väder (i fredags då) så var dom ju bara tvungna att gå ut. men igår och idag då? det är pisse väder ute och ena barnet har tydligen feber..humm

jaja jag kanske borde skaffa mej en hobby ist för att glo på grannarna, men har man inget bättre för sej så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0