önskan

jag avundas alla ni som kan bli gravid på ett vanligt sätt, jag avundas er så in i helvete.
i ca ett år har jag haft en stark känsla efter att få bli mamma igen..lika stark som när jag ville få barn första gången.

tänk ni som kan få barn, ni behöver bara planera in dagarna, jag måste gå på undersökningar, ta sprutor, gå på kontroller och genomlida en hel del smärta.
och billigt e det inte heller. nathalie var gratis, men ett syskon skulle kosta 20,000 och det finns inga garantier på att det lyckas på första försöket. jag läste om en tjej som var uppe över 100,000 på bara ivf-behandlingar, inte klokt.

sen naturligtvis hade det varit bra att ha fast jobb men det kan ta hur lång tid som hälst.
jag känner en evig stress för att skaffa et barn till, jag vill inte ha allt för stor åldersskillnad på mina barn och nathalie e ju två år redan. hade jag fått bestämma så hade jag velat att hun skulle få ett syskon nu vid 3 år men det kräver att vi börjar behandlingarna nu snart.
förstår ni min stress? jag lär ju inte ha fast jobb till jul, jag har ju bara ett vic och julanställning.
stress stress stress..hade det varit så att jag kunnat bli med barn på ett normalt sätt så hade jag bara behövt planera in tiden. fan va jag e sjukt trött på det här. 

Kommentarer
Postat av: Monica nybliven fru till Jonas!

alla blir inte gravida vännen bara att genom att planera dagarna =(

2010-09-21 @ 19:32:30
URL: http://ljusenimittliv.blogg.se/
Postat av: caroline

FÖRSTÅR DIG!!! Har samma problem här,har väl försökt i 2år nu men det händer inget *planerat å planerat å planerat*men de händer inget....Å varje månad tänker man nu är där en liten bäbis i magen lika besviken varje gång man tappar hoppet å känner sig helt misslyckad å livet är bara skit.... har planer på & söka hjälp men vet inte vart man ska vända sig =(

2010-09-22 @ 15:17:08
Postat av: Anonym

caroline..jag gick till ungdomsmotagningen..jag var 19 när jag började undersöka mej...sen hamnade jag på rmc på kvinnokliniken...det är enormt störigt..jag vill ha ett barn till men att göra ett ivf kostar det 26,000 plus mediciner å det är omöjligt i dagens läge

2010-10-05 @ 08:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0