min novani

nu har det hänt igen och denna gången tror jag inte hon kommer tillbaka.
denna gången tror jag det hänt henne nåt.
sist var hon ute i ett dygn och kom hem och var jätte hungrig...nu har hon varit ute i två dygn utan att synas till.
naturligtvis är jag orolig för vad som kan ha hänt henne..igår var jag och natha ute och letade efter henne men utan resultat. hon har inte synts till och även fast vi har haft öppet dörren så har hon inte kommit hem så vi har iaf inte missat henne. idag ska jag ut en runda till.

igår ringde jag till stina och frågade om jag kunde boka en katt till utifall att nova inte skulle komma nå mer vilket gick bra.
men hälst av allt vill jag ha nova hem till mej igen..kommer hon lär ja ta hem båda katterna ändå.

jag gick ner till uterummet och satt och väntade på henne mitt i natten med ögonen fylda med tårar..jag grät så jag blev täpt i näsan..men hon kom inte...den ända som var där för att trösta mej var bo...

lite om nova...
jimmy hittade henne den 3 november 2006 när han skulle lämna mat till en skola i tygelsjö.
hon var inte mer än 6 veckor då och hade krypit ihop som en boll och försökte värma sej i solen..jimmy ringde mej och berättade och jag tvekade inte en sekund med att säja att han skulle ta hem henne. när han kom med henne trodde ja hon skulle vara större när jag såg henne sitta på jimmys kylväska med en banan framför sej..jag tog upp henne till lägenheten och de andra katterna fräste och gick undan men efter 4 dagar hade dom vant sej vid henne och började tvätta henne..när nova kom var hon jätte hungrig och åt upp all kattmat och lite till.
hon var en liten buse..på julen så klättrade hon upp i julgranen..som första dekoration haha. hon lät inte ronja och maja vara utan skulle busa alltid..när vi flyttade till staffanstorp och dom fick gå ute så följde nova alltid med ronja..hon såg nog upp till henne tror jag. dock när maja dog så frös ronja ut nova och nova blev ensam..ronja blev deprimerad av majas död och vi var tvugna att avliva henne..så nu var det bara nova kvar..jag tror innerst inne var nova ng lite ledsen av att ha mist de två hon växt upp med. kännetecken på nova var hennes fina teckning..hon var vit och svart..helt vit på magen och svart på ryggen..trampdynorna var i varannan färg..svart och rosa..vilket var jätte kul eftersom ronja hade svarta trampdynor och maja hade rosa..hon hade två vita sträck som gick upp mot ögonen och en svart prick på hakan.

jag saknar dej nova och hoppas verkligen du kommer hem igen..om du inte gör det så hoppas jag att du har det bättre där du är nu.
jag älskar dej min novani.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0