jag mördade ronja..snälla förlåt mej...jag saknar dej så.

jag var bara tvungen att skriva av mej lite..klockan är nu 00,14 och jimmy å natha sover där uppe..jag har legat och stirrat i taket och gråtit i ca 30 minuter.
för er som inte veet vem ronja var så var det min katt..min första katt och bästa katt.
för några år sedan köpte jag och jimmy två kattungar..ronja och maja.
när vi bodde i malmö hittade jimmy nova när han jobbade så då blev hon en del av vår familj.
när vi flyttade till staffanstorp fick dom gå fritt ute...efter ett tag blev maja påkörd..inte så hon dog men så pass ändå att vi valde att avsluta hennes lidande genom att avliva henne..både jag och jimmy mådde kast efter det..fast hårdast av alla tog nog ronja det..hon förändrades och började hata nova..hon ville bara gå ut hela tiden..hon kunde mjaua klockan två på natten å vilja ut..när jag kom längre in i min graviditet och började bli tröttare så blev jag oxå allt mer irriterad på ronja å hennes mjauande så jimmy och jag övervägde att avliva henne..vi förstod ju att hon var deprimerad och ville ut för att leta efter maja..vi valde till slut att avliva henne innan vi flyttade hit för att nova skulle få börja om.
jag åkte själv in men ronja vilket bara det var hårt..på morgonen hade ronja fått gå ute..
en sak om henne var att hon var mer som en hund än en katt..gick vi ut så hittade hon oss alltid..hon kom alltid springandes..knackade man på fönstret så kom hon och kallade man så kom hon..så på morgonen innan fick hon gå ute hon och jag bara..sen fick hon massa godis..och ni kan inte tro så mycket jag grät..flera gånger tänkte jag strunta i det. klockan 14,00 var vi inne i rummet..dom hade tänt ljus och gjort det fint..vetrinären frågade om vi ville ha lite tid själva..då sa jag nej för jag tyckte det redan var så svårt..jag skule igentligen bara tagit ronja och gått igen. jag tänker hela tiden tillbaka på den tiden..som om hon kommer för att besöka mej i mina tankar..ronja var den bästa katten man kan ha..hon kom alltid och sov på min kudde vilket jag tyckte var så kul att hon valde just min kudde..hon kom alltid till mej och var mer som en hund än en katt..jag hade så roligt med henne..
det är så enormt svårt att glömma henne nu när grannens katter springer här.den ena av dom katterna liknar ronja så mycket.
det är inte utan att jag fäller tårar nu..jag vet att många tycket "det var ju bara en katt" men förmej var det mer än så..hon var min vän..hon höll mej sälskap genom mycket och hon fick genomgå så mycket själv att jag hoppas hon har det bra nu..dock har jag kommit till insikt att hata avlivning..hur det äns kan vara lagligt..hur man kan få ta ett sånt beslut som mäniska..djur e ju oxå individer som tydligen inte har nåt att säja till om..den tanken har slagit mej så många gånger när maja avlivades..det sista hon gjorde var att slicka på min hand..som tack? vet jag inte men tänk om hon ville leva..vi tar ju ett så viktigt avgörande beslut...jag känner mj som en mördare..jag mördade ronja..hon var frisk bara deprimerad..hon kanske hade mått bra nu..fan vad jag ångrar mej..kommer jag någonsin må bra igen för det gör jag verkligen inte nu..jag mår piss..jag saknar henne så enormt.

nu är klockan 00,32 och jag får återvända upp till sängen..inte för att jag kommer kunna sova men hoppas iaf kunna få en liten blund. god natt

Kommentarer
Postat av: Monica

usch gumman, sådant är jätte svårt att veta om man har tagit rätt beslut när det gäller djur.. Jag vet hur det känns! Verkligen!

Jag hoppas att du mår lite bättre idag och att tankarna har försvunnit lite..



Nej jag ska inte baka tårtorna själv faktiskt,min kompis Linda ska göra det.. Jag bara var med o handlade o betalde så hon kan baka =)

Vad ska ni ha för tårta? Kram

2009-07-14 @ 09:30:00
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0