mitt dröm bröllop

mitt dröm bröllop:

jag skriver ner det så jag kan veta hur jag vill ha det när min dag kommer.

jag vill ha ett klassiskt bröllop..alltså att brudgummen inte får se bruden före bröllopet.

jag vill ha min möhippa så nära den stora dagen som möjligt..jag vill göra nåt riktigt galet men ändå inte nåt som att hoppa fallskärm eller bungyjump.

dagen innan bröllopet vill jag åka till den lyckliga..(jag vet redan vem som ska va det..om hon nu vill det då) brudtärnan...och sova där..sen på den stora dagen görs allt iordning..men jag vill inte göra det själv utan just på den dagen ska allt göras åt mej och jimmy.

jag vill inte gifta mej i en kyrka..det har jag tänkt på länge och eftersom jag inte för 5 öre är trogen och inte jimmy heller så tycker jag inte det är något jag vill göra.nej. jag vill gifta mej utomhus..jag har oxå tänkt länge på vart, sofiero är ett ställe jag vill gifta mej på, tyvärr blir det långt att köra mej där vill jag iaf gifa mej.där kan man både ha själva bröllopet och festen efter.

själva middagen ska serveras av anställda men tårtan och maten kommer vi båda få bestämma över.

vilken klänning och frisyr är väldigt viktigt naturligt vis.
och ja jag har hittat min klänning.


här är klänningen jag kommer bära på mitt bröllop..jag föll för den.
jag vill inte bara ha en vit vanlig klänning utan vill ha lite färg i.

jag har inte hittat den perfekta frisyren än men nåt i stil med denna vill jag ha den.

sen är det ju färg temat..eftersom klänningen har rött i sej så lär temat bli det oxå..men jag vill inte bara ha rött utan även lila..så min bukett kommer ha röda och lila blommor..har inte bestämt än vilken sårts blomma och hur min bukett ska se ut.

eftersom jag vill ha två färger i mitt bröllop så är det upp till jimmy att välja vilken färg på slipsen han vill ha..tex hade jag bara velt ha röd så hade han inte haft mycket till val.
först ville jag ha färgen rosa men att hitta en klänning med lite rosa i är svårt + att det kanske är lite tjejigt.

nathalies roll i bröllopet kommer bli blomsterflicka..hon ska få gå in först med en korg med rosenblad..i färgen röd..hennes klänning kommer vara lila.
hon får kasta klommer längst gången och sen sätta sej längst fram.

eftersom vi inte befinner oss i en kyrka utan utomhur så kan ki vädret bli dåligt (troligen)
det harjag naturligtvis vänkt på och då har jag valt att ha vigseln i ett tält..haha inget kamping tält utan ett stort partytält. som dekoreras med blommor och ljus.
själva middagen hålls oavsätt väder innomhus.

datumet då..ja det är bestämt så skriv upp det. jag har nämt det till jimmy så han vet om det..sen om det blir av är upp till han.
vi blev ett par och träffades den 4 augusti..förlovade oss den 4 augusti och gifter oss den 4 augusti..2012..eftersom det måste vara en lördag så blir det först då..vilket passar utmärkt med nathalies ålder.

själva frieriet då? det kan jag inte bestämma så mycket över men hälst vill jag naturligtvis att det ska vara romatiskt..inte bara"ska vi gifa oss" utan bara jag och jimmy..ute någonstans..på middag kanske och han ska redan ha köpt ring..utan min vetskap.
ett filmfrieri då nästan.


ja så vill jag att min dag ska vara..återstår att se om det bli så.


Kommentarer
Postat av: Monica&Theodor

hihi det låter himmelskt =) Jag har oxå mitt bröllop i huvudet! Ska berätta om det en dag för jag vill ej nämna det i bloggen.. hehe

Lycka till imorgon, allt kommer säkert gå bra! Smsa om du vill o berätta.. Jag svarar så fort jag fattar mej på telefonen.. Haha. Kram

2009-09-06 @ 19:31:06
URL: http://theobeosmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0