rabarberpaj

mmm idag var jag sugen på att baka igen och idag blev det rabarberpaj..sommrigt värre..så gott.
så för er som vill göra denna så lämnar jag receptet här.

värm ugnen till 225 grader
du behöver:
4-6 rabarber stjälkar
potatismjöl 1msk
3/4-1dl socker

pajdegen:
3dl vetemjöl
125g margarin
2-3msk vatten
1 ägg.

lägg mjölet i en skål
arbeta i margarinet med en gaffel eller med fingertopparna till en grynig smet och tillstätt vattnet.
låt stå kallt i ca 30 min.
dela stjälkarna i smala skivor.
dela degen i två delar och kavla ut den ena till en rund kaka och klä formen.
lägg i rabarberna och häll över socker och potatismjöl.
(potatismjölet suger upp vätskan)
kavla ut den andra deghalvan och täck över som ett lock och nagga med en gaffel.
pensla med ett uppvispat ägg.
värm mitt i ugnen i 35min.

klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0