ett tag sedan


ja jag har inte skrivit på ett tag.
det har hänt en del så har inte haft ork att sitta och skriva.
för det första så har jag inte fått mina böcker till kursen jag började i måndags så har inte kunnat plugga vilket gör att jag ligger en vecka efter..i fredags så åkte jg in till skolan och de hade en bok som jag fått låna, i helgen har jag inte kunnat plugga så i morgon kommer jag få sitta i evigheter och plugga.
i fredags julpyntade vi oxå..ser så mysigt ut här nu. och idag kom även utebelysingen upp..dock så har vi valt att bara ha nåt lite där ute.
min morfar ligger inne på akuten och jag oroar mej hela tiden, idag har han blivit lite bättre iaf så hoppas han snart kommer hem så jag kan åka och hälsa på.

kaminen då, ja där var ju stora problem med det och under veckan har vi inte gjort nåt med den, men i lördags kom vi på hur vi skulle kunna göra, så vi åkte och storhandlade och när vi kom hem så påbörjade vi kaminprojektet...det lyckades så i helgen ska jimmy troligen fixa slutet på den så vi kan elda.

vad e det mer som hänt? inget faktiskt, idag har vi bara varit inne och busat, på tisdag planerar jag att baka lussebullar...kan dock inte äta dom, jag har nämligen piercat mej..igen.
denna gångn i tungan så har två piercingar i tungan nu en gammal å en ny. tungan e svullen och jag har två långa stavar så e dö svårt att äta, min mat består mest av flytande...det konstiga e att folk runt om mej hör att jag läspar och pratar som om jag har en godis i munnen men jimmy som inte vet om att jag piercat mej har inte märkt nåt..jag undrar när han kommer på det hehe..när tror ni??

julen närmar sej och nathalies presenter e klara, jimmy och jag har kommit överrens att vi bara ska köpa nåt litet till varandra pga penga brist.

just nu sover alla utom jag, idag fick vi sova länge så jag är inte trött.

det var ett tag sedan jag la upp bilder så här kommer några.


julklappar

jag har ett STORT problem.

alla julklappar är inhandlade, nathalie har fått massor och idag inhandade jag de sista.
MEN jag har en person kvar, en som jag har stora problem med varje år och varje födelsedag.
JIMMY han e problemet...låter fel jag vet.
verje år frågar jag han vad han önskar sej och då säjer han alltid "vet inte" eller "inget"
i födelsedagspresent fick han en ny rakapparat och en parfym så det är uteslutet tyvärr.
han sa en gång att han önskar sej en spikpistol men har ingen aning om vad en sån kostar..har ni nåt förslag på vad jag kan köpa?

julklappar

jag har ett STORT problem.
jag har köpt alla julklappar..nathalie har fåt enormt många..handlade de sista idag.
men nu har jag ett enormt problem som är samma varje år och varje födelsedag..problemet är jimmy..haha låter fel.

varje år frågar jag han vad han önskar sej och varje år säjer han antingen "jag vet inte" eller "inget"
och varje år så försöker jag hitta på nåt men svårt e det...i födelsedagspresent detta året så fick han en rakaparat och en parfym...men till julklapp då? har ni nåt förslag? han önskade sej en spikpistol men har ingen aning om vad det kostar men har ni nåt annat förslag??


kamin

idag åkte jimy iväg och bytte bil och handlade sen kom anders och de startade att såga hål i taket, jag och nathalie körde upp till nathas gammelmorfar å hälsade på..mamma kom efter ett litet tag och vi fikade lite sen åkte jag mamma och natha hem till dom och träffade nathas morfar och åt pizza å lekte en massa..på vägen hem var nathalie jätte trött och somnade väl hemma så såg vi en fin kamin stående framför oss..i morgon ska jimmy och anders installera det sista och där efter så ska sotaren kontrollera den..vad ska då jag och natha göra i morgon? ingen aning..jag tror vi ska köra till malmö och gå lite och sen ska vi handla lite mat men annars har jag inget att göra eller vi.

har en bild på kaminen men ska lägga upp en sen när vi eldar första gången

begraving

i morgon begravs mormor så jimmy ska antingen vara ledig hela dagen eller ta ledigt halva dagen.
14,30 ska vi vara vid kapellet i landskrona..jag ser inte allt fram emot det.
jag ska läsa en dikt...hur det nu ska gå med gråten i halsen..går det inte får presten läsa den..såhär blev den iaf..

Min kära mormor.
Det är så mycket jag velat säja ,
men jag hoppas detta duk kan höra.
Du är min fina mormor och kommer det alltid vara.
När jag var liten var du min goa krambjörn, en varm liten dam.
jag hoppas oss du nu bevakar i ditt nya hem i himmelen, tills den dagen vi ses igen.
Du är älskad och enormt saknad.
mormor jag älskar dej.

när jag läste den för mamma började hon gråta och gråten satt i halsen när jag gjorde den.

men men vill inte tänka på det nu..

idag har jag fått in mina csn pengar från förra månaden vilket innebär att jag får pengar den 25 oxå..så denna månaden har vi det riktigt bra..jag ska åka in till lund och köpa busskort och sen åker jag till nova och kollar lite..ska försöka hitta ett par lila pumps..hittade ett par i malmö som jag föll för men köpte inte så i helgen när jag skulle köpa dom så hade dom bara två par kvar..ett par i 37...för litet och en i 41..för stor..typiskt..men den andra skon var i strl 40..helt perfekt..med andra ord..någon hade köpt en i 41 och en i 40..typiskt..så frågade jag om hon i kassan kunde göra nåt på priset så kunde jag köpadom ändå, dom kostade 199 från början och jag hade tagit dom för halva priset men hon kunde bara säkna priset till 159 ist..så nej tack.
får hoppas att jag hittar någon idag då.

nu e det frukost time och sen ska jag nästan ta å gå till bussen.


fredagen den 13

i vanliga fall brukar det faktiskt inte hända nåt för oss denna dagen..och jag trodde inte att det skulle hända detta året heller.
men tyvärr så klarade vi oss inte..naturligtvis så ringde telefonen..denna gången var det negativt..vi får vänta tills måndag för ett fullständigt beslut men det lutar till 99,9% åt negativitet.
e så besviken och otroligt ledsen, hela min helg är förstörd.


idag var vi å köpte julklappar oxå..blev inte så dyrt som jag trodde..men vi är inte klara..på långa vägar.
vad händer i morgon? vetinte..jag vill ut iaf...jag skúlle köpt ett par skor idag som jag gillade jätte mycket..dom hade bara dom som fanns ute..ett par i strl 37..för smått och en sko i 41 å en i 40..ville ha båda i 40..men nån hade köpt fel..så irriterande.

julpynta?

jag har såååån lust att julpynta, men tycker nästan det är för tidigt..vill nog vänta tills första advent..
sen måste vi köpa nytt julpynt för har en massa fönster som inte har nån stjärna eller annat i....men det handlar vi när vi åker till vällingblomman.
humm ja idag har tiden gått sakta, nathalie e på dagis till 17,00 å jimmy hämtar henne..idag fick hon gå nästan hela vägen själv..det tog låååång tid men vi kom fram hehe.
hon ärjätte duktig på att gå nu och hänger hon inte med så springer hon ikapp, tyvärr så e det ju så att hittar hon nåt mer intressant så går hon dit å struntar totalt i att jag kallar eller går vidare hehe.

i morgon ska vi åka ut till toysrus å köpajulklappar till poo, har en hel lista av saker jag vill köpa henne..får se sen hur många av dom som faktiskt blir inhandlade hehe.

nu har jag äntligen fått gjort sista inlämningsuppgiften oxå, jag kom ju inte in på min sida så har inte kunnat skriva på den på hela veckan, idag fick jag mailet från min lärare med uppgiften så ja satt hela förmiddagen och gjorde den hehe..nästa vecka e det prov, undrar hur det ska gå.
sen skulle jag beställa nya böcker..841.- aldrig i livet..kollade upp ifall de fans på bibblan i lund och tack o lov så fanns dom så ska dit å låna dom i veckan...sen har jag skickat in mina csn papper så får troligen pengar i nästa vecka...hoppas det iaf...de sa det iaf.

nä nu ska jag försöka komma på vad vi ska äta..alltid lika trist...kan man inte leva på luft en vecka?


i helgen kommer min morbror till sverige och stannar till dagen efter begravningen..min kusin kommer ner från stocholm med men kommer nog inte kunna träffa dom mer än under begravningen..hade velat att dom skulle möta nathalie..sist jag träffade dom var när nathalie låg i magen och jag hade två månader kvar..då var jag tjock hehe..men får se om jag kanske kan köra upp en dag iaf.

 

trevlig helg på er.

 


torsdag igen

ja veckan går otroligt snabbt.
idag åkte jag in till lund för att få mina csn papper påskrivna, var där inne igår med då var det stängt.
ska skicka iväg dom strax när jag ska hämta poo.
igår ägnade jag mej åt att skriva en dikt till mormor som jag ska läsa på begravningen, skriver den här sen efter onsdag.
igår var jag och tog svin sprutan i staffanstorp och jimmy tog den i malmö, dom var icke nådiga mot mej, jag har än ont...i vanliga fall tar dom ju den lite sakta å lugnt...hon bara stack in den hårt å direkt..sen skulle man sitta i ett tält i 15 min..jag satt 4 minuter och missade en buss ändå..jimmy hämtade mej som tur var...inte kul att vänta en timme på bussen i regnet.

idag har jag haft ont i huvudet hela dagen, och känt mej slö...beror kanske på sprutan..humm.
undrar bara hur det ska gå när poo kommer hem med sina höga ljud.
jag har inte hörtnåt från jimmy idag, annars e han snabb med att ringa..å nästan alltid just näre jag satt mej i soffan med frukosten..men inte idag.

nova har varit ute i 3 dygn nu och jag blev jätte glad när jag såg hennes söta nuna i luckan idag..just nu ligger hon i vår säng så jag får inte bädda där...ja varför gjorde jag inte det innan..lat.

skulle plugga med..jag har en uppgift som ska vara inne i morgon men sidan ligger nere så kan inte göra nåt.
bull.

nu ringde jimmy, han ska jobba extra 1,5 timme..roligt, har ju ont i huvudet...men jaja, får hoppas hon kommer hem med gott humör.

 

ne nu ska jag gå å hämta henne.


center

ja jag sitter bara och väntar på att tiden ska gå.
jag ska med bussen som går 8,59 och åka hela vägen in till malmö sen byta buss därifrån mot lödde.
en jävla omväg.
där ska jag möta emma och mamma och fördriva tiden lite.
jag ska köpa strumpor för alla mina har hål i sej, jag går och nallar jimmys strumpor.
efter det ska jag åka hem men denna gången via lund.
jag tar bussen 15,00 från lödde och åker till lund, byter där och tar en linje buss och efter det tar jag bussen som går till genarp...ett jävla pendlande. men ska bli kul att komma ut igen iaf.

liksom innn så är min aptit borta under mornarna och jag sitter just nu och tvingar i mej en kopp varm choklad..mumsigt men är inte sugen på det.
men apptiten kommer nog igen snart.

har nyss laddat ner lite ny musik som jag lagt in på mobilen så jag har nåt at lussna på under den långa färden.
snart kommer kaminen hit och i helgen ska troligen anders och jimmy påbörja det lite iaf och avsluta det nästa helg...härligt. ska bli så enormt mysigt till jul att elda men var fan ska granen stå nu då? det tåls att tänka på för nu kommer kaminen stå där granen stod förra året, ja nu har jag problem.


bvc

idag är det 15 mnaders kontroll för natha, jag ska hämta henne på dagis vid 15 tiden.
ska bli kul att se vad hon väger.

vi e alla sjuka här hemma, utom jimmy..nathalie har hosta och snyva och jag med..mira och tuff kräker och vill inte äta.
idag ska jimmy köpa avmaskningspiller till dom så hoppas det hjälper.
idag tar jag det bara lugnt..de blåser som bara den, och jag bara myser i soffan med mina små katter.

när vi kom till dagis idag blev nathalie jätte glad, hon började flirta direkt med fröken och lekte med barnen.
och snart e det lucia, jag har köpt en tomte klänning och luva..tänkte först köpa en lucia klänning och ljus men eftersom hon kan ha tomteklänningen även på julafton så kändes det bättre, lucia linnet kan man ju bara ha en gång. ska theo ha nån lucia dag på dagis? vad ska han ha på sej?

hos morfar

idag har jag varit dö trött.
jag somnade 01,30 igår...jag låg på soffan och var inte alls trött, jimmy sov i sängen och nathalie sov i sin säng..jag zappade på tvn inte ett skit på tvn alls.

idag åkte jag och natha upp till min morfar och hälsade på, det behövde han..och vi med, mamma och emma var där med och efter att ha ätit mat där och pratat lite så åkte vi till glumslöv och hälsade på pappa med.
nathalie hade jätte kul hela dagen och var helt slut så hon somnade i bilen på väg hem och sover nu med, jag och jimmy sitter i vår nya älskade soffa med kisarna.

troligen har mira fått mask, hon äter inte e hängig och kräker å har diare..stackars liten så i morgon ska vi köpa medecin.

ne nu dör snart batteriet.
 

 

god kväll


fredag

nu har vi äntligen fått sålt soffan, dom kom och tittade på den igår och jimmy erbjöd sej att köra hem den till dom..så nu e den borta..tack o lov.

igår var jag och marlene på massage..som sagt så är det skolmassage och man får inte välja var..så denna gången var det benen..vilket var skönt för jag hade sträckt det ena benet på kvällen innan.
sen fick vi reda på att det finns en massage skola vid triangeln där man kan få välja var man vill bli masserad..så dit ska vi gå nästa gång.

sen gick vi till jägerso center och tittade lite..min frukost bestod av en bananasplit mm gott men icke nyttigt direkt.
sen handlade jag lite nya kläder till poo..skit snygga och lite rockiga..jimmy hämtade mej vid 16 tiden å vi åkte till öb och fylde på mitt "drog" föråd haha
sen hämtade vi mini och åkte hem..åt och sen kom dom som köpte soffan.
mina jeans kom med posten igår...sååå grymt läckre e dom.

 

nu ska jag äta lite frukost och sen ska jag plugga..

i morgon åker jag och nathalie upp till min morfar och hälsar på..annars ska vi inte göra nåt i helgen..

jag har fått ont i halsen igen och låter som jag är en kille i puberteten haha


årets första snö

ja, när jimmy ringde för nån timme sen så sa han att det snöade lite smått i malmö.
nu klockan 13,47 när jag gick ut för att hämta posten så såg jag flingorna..såg ut som damm nästan..men det var snö..så härligt..eller ja det är härligt fram tills det blir en massa blask å skit.
i år ska vi köpa en pulka till nathalie..det gjorde vi inte förra året..kändes inte lönt eftersom hon var så liten..men i år kommer hon ha kul.

soffa

nu har vi äntligen köpt en ny soffa.
blev en i svart skinn..mycket mer rymlig än den förra och hur bekväm som hälst.
vi åkte upp till landskrona i förrgår och hämtade den, dom som hade soffan var jätte trevliga och hade en dotter på 7 månader som nathalie lekte med medans vi kollade på soffan och sen bar killen och jimmy ner den..vi fick den för 5900.-...skulle vatt 6000 men när vi skulle hämta ut pengar så sa maskinen stopp på 5000 så hade vi bara 900 till.
så nu ligger vår andra soffa ute på blocket och en tjej ska komma och kolla på den ikväll.

från en sak till en annan..så grymt bra hells kitchen var igår..haha fattar inte varit gordon inte bara kastar ut suzanne nån gång..ingen vill ju ha henne där å hon gör ju bara fel...eller?
ska bli kul att se nästa vecka hur et går för henne hos killarna...sen vad man fick se så skadade sej dave ännu mer..synd.


idag var inget kul att gå till dagis..usch så ruggit väder..nathalie satt iaf i lä i vagnen..väl framme på dagis så börade hon gråta..men så fort fröken kom så sträckte hon ut armarna till henne...så dumpad man kände sej hehe.

i morgon e det massage som gäller med marlene..ska bli så skönt..sen får vi se vad som händer.
idag ska jag plugga som in i bomben..har hur mycket som hälst denna veckan men det går rätt bra.

tresemme

i lördags var vi och storhandlade, jag köpte shampoo och balsam ocg hårinpackning från tresemme
ville prova och se om det stämde med reklamen, i vanliga fall så brukar jag inte gå på reklamer efter att ha blivit så besviken många gånger...men eftersom detta märket e så känt världen över och frisörer använder det s¨å var jag tvungen...dyra var dom men dom funkande..helt otroligt..dom var jätte bra...väl värt pengarna.


RSS 2.0