min poo

idag när jag lämnade nathalie på dagis så tyckte jag att hon kändes lite varm..men jag trodde det var för att hon nyss vaknat å legat under täcket..men vid 11 såringde dom å sa att hon fått feber. så hämtade henne och resten av dagen har vi i stort sätt suttit i soffan å myst till film efter film.
hon har varit jätte duktig men väldigt lätt gnällig, men detförstår man ju.

just nu nannar hon och ser så otroligt fridfull ut..gu vad jag älskar henne..känns som fjärilar i magen var gång jag tittar på henne

midsommar och helgen

midsommar blev inte alls som planerat. vi skulle upp till landskrona men eftersom jag fick lunginflammation så fick det ställas in tyvärr.

vi firade hemma själv, det var mysigt faktiskt..vi åt midsommarmat och efter det gick vi ut i skogen..efter det var det jordgubbar å sen mys med film å gottis. nathalie var uppe sent och hade jätte kul.
övrigt i helgen så har jag mått bättre, igår var vi ute och handlade lite mat å idag kom wille hit så jimmy å han målade panelerna och är nästan klara, sen kom linda,anders och elvira hit..efter att de åkt somnade nathalie och när jimmy och wille avslutat för dagen så åkte vi till donkan..sen hem till linda och anders där nathalie och elvira badade och hoppade i studsmattan..nu sitter vi hemma igen och nathalie somnade helt utmattad av dagens äventyr.
jag och jimmy sitter i soffan och myser med pepsi och choklad..ett bättre avlut på helgen får man leta efter.


i morgon efter att jag lämnat nathalie så e det dags att ringa försäkringskassan och sen ska jag åka in till toysrus och skriva anställningsbevis och köpa pool och lite annat.

sjuk

i snart två veckor så har jag haft nonstop hosta..förra veckan var jag hemma fick huvudvärk och feber i onsdags.
febern försvann i lördags tack o lov, jag mådde bra i söndags och måndags..förrutom hostan och huvudvärken..i tisdags fick jag kramper och frossa..åkte hem från jobbet och tog tempen...den visade 38,5
lite senare hade jag 39,6
när jimmy kom hem ringde vi sjukvårdsupplysningen, vid det laget hjälpte inte ens alvedon..febern sjönk inte..
jag låg i sängren, kunde inte vända mej för kramperna, kunde knappt andas, hjärtat klappade som fan å jag var riktigt andfådd..jag fick en tid kl 18,00 till vårdcentralen i lund..de tog prover och kom fram till att jag hade en kraftig lunginflamation..toppen, så nu får jag äta pencelin å hostmedecin..för det första så har jag svårt att äta piller utan att klökas och kräka så måste ta dom med yoghurt och för det andra så får jag inte köra bil med hostmedecinen..så det blir inget jobb denna veckan, idag skulle jag ha skrivit kontrakt på jobbet

så jävla tråkigt att behöva va från jobbet så mycket.

idag mår jag lite bättre men har feber och huvudvärk, hostan e något lugn idag men är helt slö av hostmedecinen så pallar inte med mycket just nu.

god kväll

det var ett bra tag sedan jag skrev här..men har inte haft mycket tid alls och sen har jag inte haft mycket att skriva om heller..föränn idag.
jag var ju sjuk hela förra veckan och nu äntligen har jag gått tillbaka till jobbet. detta e ju sista veckan jag är där men i slutet av dagen så kallade min chef på mej  så nu har jag fått mina första tider som jag ska jobba extra..ska bli jätte kul att äntligen få tjäna lite pengar hehe.

för övrigt har det inte hänt så mycket.
på midsommar bär det av till landskrona, vi ska ut till sommarstugan och fira lite med mina föräldrar, vet inte om vi sover över eller inte.
 vad ska ni göra på midsommar då??

sen har nathalie gått in i en jätte trottsålder....hon e jätte trottsig, värst av dom alla tror jag, hon skriker så fort det inte går som hon vill och det är verkligen åt minsta lilla, sen har hon blivit jätte aggresiv, hon slåss så fort det inte går som hon vill eller om hon e trött.
i helgen var nathalie, jag marlene och natalie på leklandet på entre dom hade jätte kul men sen blev hon trött så när det gicj fel så slog hon till två barn, som jag skämdes när deras föräldrar såg det..hoppas innerligen att det tar slut snart.


just nu sover poo och jag å jimmy sitter i soffan å äter glass..mm gott gott.

ha en trevlig kväll

kille

det finns en kille som jag var super kär..det började i 7an när jag först såg han..med sin underbara tuppkam som han bytade färg på ofta. han var så mystisk tyckte jag. jag vågade dock inte prata med honom vilket jag kan ångra än idag att jag inte tog mod till mej redan då.
jag blev dö deppig när jag insåg att vi inte skulle ses mer när vi började gymnasiet.
så glad jag blev när jag såg han sitta på bussen in till helsingborg, första dagen i skolan.
och sen att han skulle gå samma linje som mej gjorde det hela bättre.
först i slutet av ettan så vågade jag prata med han, vi pratade lite mer å lite mer, vi hade följe från skolan till tåget eller bussen och från bussen till skolan.

när ettan var över och jag skulle gå om och börja på filborna så var det över, då sågs vi inte mer.
sen mötte jag jimmy och jag flyttade.
jag kunde inte sluta tänka på han utan skrev ett långt brev till han där jag berättade hur jag verkligen kände.
jag fick svaret att han inte såg mej som nåt annat än en väldigt nära vän...men bättre än inget..eller hur?
tyvärr sågs vi inte mer utan det tynade bort.

anledningen till att jag skriver detta e att jag än idag..alltså flera år efter att vi först sågs tänker på han än.
inatt drömde jag om han och jag kan ibland komma på mej själv att tänka på han.
jag vet at det känns lite fel men förr hade jag för mej att han var det rätta för mej, han var det första stora kärlek jag hade och det är inte lätt för mej att lägga det bakom mej.

sen tror jag mer eller mindre att det var hans förra jag som jag var kär i..i dagens läge ser han inte likadan ut, han ser inte lika mystisk ut, tuppkamen e borta men han är än söt.

missförstå mej inte..jag älskar jimmy över allt och ångrar inte en sekund att jag gick tillbaka till honom och valde honom framför alla.

uttråkad

jag har igentligen inget att skriva men har heller inget att göra.
har nyss ätit och väntar bra på att tiden ska gå, idag tog jag en tidig lunch för var mega hungrig.
idag har jag sorterat en del av det lgret jag har hand om..är klar med lego och playmobil.
sen har jag dragit hela min leverans och efter lunch så ska jag dra marias leverans oxå..

efter jobbet ska jag köra in och handla och efter det ska jag hem och packa..på fredag slutar jag tidigare och åker hem och hämtar nathalie sen åker vi upp till glumslöv där vi ska sova, jimmy ska upp till osby och fira sin syster som tar studenten.

nä lika uttråkad e jag nu..finns ju inget att göra alls..men får väll kolla lite runt på internet å sen börja jobba så tiden kan gå...

ha en bra dag

i sömne

igårkväll somnade nathalie runt 20,00 vilket hon brukar göra så inget konstigt med det.
jimmy satt och räknade på panelerna och jag gjorde örhängen.
när vi beslöt oss för att gå och lägga oss var klockan runt 23,00 klockan 23,30 vaknade nathalie..eller vaknade å vaknade..de senaste näterna har hon bara satt sej upp i sängen och börjat skrika..utan anledning..hon blir aggresiv och bara slåss å klöser..men det e först när jag inte förstår vad on vill..hon pekar sej fram åt vilket håll hon vill till..varje natt vill hon gå in i vårt rum sen tillbaka ut i hallen, in i hennes rum och tillbaka ut i hallen..sen efter det så vill hon ner till köket..och in i ett av högskåpen..i natt ville hon ha en burk med tomatsås..
jag har börjat misstänka att hon går i sömne..fast ist för att gå så blir hon buren och jag är hennes ben. när hon inte får tomatsåsen blir hon sur och börjar nästan klösas..så jag säjer till henne på skarpen å då blir hon tyst..gör en välling och går upp och lägger oss och hon somnar nästan direkt.

hon är inte så aggresiv annars och att det handlar om så konstiga saker som att hon vill ha en burk med tomatsås..nån natt var det drikki. då kan det inte vara annat än att hon faktiskt sover..de måste det ju vara..eller?

vår helg

har lagt över bilderna från helgen så ist för att skriva så voiar jag vad som hände i helgen.

lördag
nathalie överraskade mamma..nä jag vill inte bli mormor riktigt än.

värsta sommarbilden.

söndag:

bröllop för monica och jonas
och
dop för lilla miranda

första kyssen som gift par.
det var jätte fint hela cermonin..både dopet och bröllopet.
 prästen och miranda


riskastning
kärleksparet har funnit varandra
nathalie som brukar vara en jätte kramig tjej vägrade krama theo..som blev ledsen. men så sött det var när han jagade nathalie och ville ge henne sin napp...när nathalie väl skulle ge theo en kram så ville han inte hehe.
så vackra.

monica och jonas: hoppas ni har en underbar dag helt själva. bröllopet var jätte fint och ni var, är jätte vackra.
kram på er hoppas vi kan träffas snart.

skola

fa fan.

fick ett mail igår från skolan..en av mina lärare skrev och frågade var mina inlämningsuppgifter hr tagit vägen.

jag hade ingen aning om att jag skulle lämna in uppgifter under praktiken. så nu har jag 10 veckors uppgifter att göra på bara några få veckor..3 ynka veckor..så idag blir det att ta med datorn till jobbet och plugga under lunchen..inget jag ser fram emot direkt

säng

i förra veckan fick nathalie en ny säng..när hon fick den så sov hon inte i sin säng själv, hon sov hos oss.
i onsdags invigde vi hennes nya säng och det gjordes inte utan skrik och gråt, i torsdags var det lugnare, vi kom in i en rutin..vi börjar som vanligt med att byta om och borsta tänderna å göra välling, efter det går vi upp och hon kryper ner i sin säng och jag sätter mej på kanten, sen läser vi en saga och när hon vill så ber hon om välling och jag fortsätter att läsa, efteråt så brukar hon somna, annars ligger hon och myser en stund och jag läser en saga till.

sen sover hon hela natten fram till ca 5 och sen kommer hon in till oss och sover till ca 7..så härligt att äntligen få sova själv utan att ha nathalie sparkandes brevid hehe.


RSS 2.0