skola

ja jag viste väll att jag skulle sätta mej här ett tag.
jag kom hit vid halv 10 i morse och mötte östen, jag fick ett prov att göra..vilket jag klarade..wohoo..fick G men är mer än nöjd med det.
sen har jag gjort klart alla inlämningsuppgifter och skickat iväg dom. jag har även fått lite hjälp med mitt kommande prov på tisdag.
jimmy har ringt 1 gång..vi ska mötas i staffanstorp och handla..fattiga som vi är så handlar vi ändå.
idag skulle en kille komma och köpa vår crosstrainer..den har ju bara stått ocg sammlat damm och tagit plats under trappan och dessutom så behöver vi pengarna..enormt nu.
just nu väntar jag bara på att tiden ska gå så ska jag knalla till bussen..den går hvart i..så det är ett tag tills dess. 45 min för att vara mer exakt.

för övrigt då...jag hann precis med bussen i morse och väl inne i lund så gick jag och köpte mej en dricka ocg fika tills nu då.. bestående av..godis..konstigt nog trotts att jag äter som fan när det gäller godis och skräpmat så har jag gått ner 2 kilo..det innebär att jag bara har två kilo kvar tills jag väger som jag gjorde innan jag blev gravid...en choklad kaka en big mac och lite chips tack...hehehe
tycker det är mysko..hur mycket jag än äter så har jag stått still på 54 koli..helt plötsligt så går jag ner två..humm.

ne nu ska jag iväg på lunch och sen åka hem..hahaha kanske var håret som vägre två kilo hehehehe

trött

jag känner mej väldigt trött i ögonen, så tur att jag inte ska köra.
jimmy är där nere och plockar undan efter frukosten och nathalie e lämnad på dagis...vi fick inte ens ett vink av henne idag..hon bara dumpade oss.
jag är iaf överlycklig att hon trivs så bra där.
sen att hon inte trivs hemma kan jag inte göra så mycket åt...det beror nog på att här hemma finns bara två tråkiga föräldrar och på dagis finns 16 ungar att leka med.

jag ska snart åka in till skolan och sitta där några timmar och jimmy ska åka till jobbet.
uppdaterar säkert när jag sitter i skolan om jag har tråkigt.


ja vad finns det mer att berätta..jo..i tisdags var vi i dalby och tog svinis sprutan på poo..vi fick tid 13-16 sen fick vi ytterligare en kallelse till en vanlig influensa spruta dagen efter 10-11 jag blev misstänksam och tyckte det var konstigt att ta två sprutor på två dagar...så frågade och det var fel..vi hade fått en kallelse för mycket, nathalie behöver inte ta en spruta för vanlig influensa..tack o lov.

nä ,men vi hörs säkert senare idag..kommer inte på nåt att skriva..eller jo anledningen till att jag är trött..det är för att jag satt uppe sent och laddade ner musik och förde över dom till mobilen + att jag såg film till långt in på natten...kunde inte sova som ni vet när jag väl lägger mej i sängen..kan vara dö trött när jag sitter i soffan men ändå så blir jag pigg när jag lägger mej i sängen

seg vecka

denna veckan har vi bara segat, tagit det lugnt, jimmy har inte haft nåt jobb nästan. i morgon har han ett litet jobb iaf.
idag har vi sett på film, städat och på eftermiddagen kom jimmy på att vi kunde baka kanelbullar, vilket vi lär göra i helgen.

sen planerar vi ett besök på andys antingen i helgen eller helgen därpå..kul för poo att få leka av sej lite.
idag när vi hämtade nathalie så kom hon springades till dörren och ropade mamma..
sen började hon skrika, hon ville inte alls hem. just nu så leker hon med jimmy men kollar till mej lite då och då så jag inte gått någonstans.

hon är otroligt mammis, mammigare än någonsin..det är bara jag som får ge henne dricka..hon dricker fortfarande inte själv. är hon ledsen så springer hon till mej och det är alltid jag som ska bära henne.

min rygg är inte direkt som den borde vara och är i stort behov av en massage..snart två år av intensivt bärande är inte bra.
men men

nu gnäller poo och det är mej hon vill till så vad gör man..

hejdå

fortsättning

jag är så arg så jag skakar.
jag kan inte fatta att han sa så som han sa i telefonen nyss..jag är mer besluten än någonsin nu på att byta efternamn..jag kan inte fatta det..det går inte in.
jag sitter och tänker, skakar och några få tårar har jag fällt..

man fan...har inte ork att skriva nu ville bara uppdattera om att jag är sur,besviken,ledsen och ARG
rasande.

så förbannad

jag är illröd i huvudet. ni har ju läst om min hemlighet och jag ville berätta om den när jag kände mej redå att berätta den..jag har berättat för några människor och i helgen så berättade jag det för mamma pch pappa.
så fort dom kom hem så öppnade pappa käften och skvallrade till farmor som sa det till lotta eller lasse..lotta skrev till mej. MIN hemlighet,..MIN. och han säjer det till alla..då kan jag lika bra berätta det till er oxå.

FÖRE

EFTER
anledningen var att jag trötnade på att färga håret hela tiden, mitt hår var slitet, tunt och äckligt. jag ville att det skulle växa ut och att jag aldrig mer ska färga håret igen.
jag har köpt två peruker men går bara i en..den jag hade på model bilderna.

SÅ NU VET ÄVEN NI MIN HEMLIGHET, DET VAR INTE PÅ DETTA SÄTTET JAG VILLE BERÄTTA DET MEN MEN


helgen

i lördags kom mamma och pappa hit för att passa nathalie så jag och jimmy kunde få iordning ute i garaget. först var nathalie bus blyg och sen busade hon som bara den. det gick rätt snabbt att få iordning där ute och nu ska vi bara en runda till tippen.
när vi skulle natta poo så la jag bara henne ner i sängen så somnade hon, vi hann inte ens ge henne välling. hon vaknade dock någon timme senare och då fick hon välling men sov väldigt oroligt. hon var eller är snuvig..vi tog tempen men ingen feber..tack o lov.
vi vaknade alla vid halv 9 idag..nathalie hade en busig dag igen..och ville inte sova middag...inte föräns vid halv 3..så hon fick sova en timme sen fick vi väcka henne annars kommer kvällen bli jobbig..narhalie gillade inte alls att bli väckt och gnällde i evigheter efter och ville bara bli buren. efter middagen var hon lika busig som vanligt. fortfarande ingen feber så dagis blir det i morgon.

på tisdag ska nathalie vaccineras mot influensan och på onsdag ska hon vaccineras mot svin influensan..hur fan kan dom lägga det så dumt..men men man kunde inte byta tider så lika bra att få det över stökat.

idag betaldet räkningarna och vi kommer inte kunna överleva denna månaden känns det som..det blir att leta under soffan i slutet av månaden.

modell foto

i fredag var en jätte trevlig dag. hade så enormt roligt.
jag åkte in 12,59 till malmö och mötte marlene. vi gick lite i stan och kollade in rean.
15,15 gick vi upp till studion. där fick vi instruktioner om hur allr gick till, sen bytte vi om. sen fick vi vänta ett bra tag innan vi blev sminkade. marlene började..hon blev jätte snyggt sminkad, jag blev lite missnöjd med min sminkning...jag bad om en naturel look..så frågade hon om jag inte skulle ha nån färg så jag sa ja till en lila färg..sen ville jag ha lite eyeliner och fick det, på ena sidan blev det bra, på andra sidan blev det skit.
sen fick vi gå in i ena studion, där fotades vi med olika motiv, sen fick vi byta om igen och gå in i den andra studion där vi fotades vid en stol och en vit duk..efter det fick vi byta om och sen kolla igenom bilderna vi ville köpa..så många det var..alla skulle kosta 3000:- jag valde att köpa 3..sen fick jag en gratis eftersom jag angav 10 namn på en namnlista.

här kommer bilderna..


bilder

nu kommer det några bilder.

grimas ungennathalie fick smaka på citron
det dög tydligen inte bara med en napp

fågel

jag hörde ett pip eller flera pip rättare sagt. jag ser att nova som sitter i fönstrert  börjar stirra och hålla på så jag tittade ut.
mira hade fångat en fågel och tog in den i uterummet, jag sprang ut och skakade loss fågeln och kastade in mira, fågeln försvann och sen ser jag att tuff kastar sej mot fågeln, jag kastar in tuff med och sen går jag ut själv för att kolla till fågeln, nu ligger den chockad i ett hörn och jag har lagt lite vatten och smulor till den får se om den piggnar till den, två av katterna cirkulerar runt glaspartierna där ute och mira mjauar här inne..stackars lille fågel.
är den skadad så klarar jag inte av att döda den. jag tycker det är bättre när dom tar hem fåglar som redan är döda, även fast det är sååå äckligt.

snodd lista

snodde den av dej monica=)

Vad heter ni?
- linda och jimmy
Hur träffades ni? - Internet www.lunarstorm.se
Hur länge har ni varit tillsammans? - 4 augusti 2004
Är ni förlovade? - ja sedan 4 augusti 2005
Bor ni ihop? - Ja klart
Har ni barn? - ja vår älskade nathalie 17 månader
Kommer du ihåg er första kyss? - Ja absolut
Vem sa "Jag älskar dig" först? - Jimmy, med tårar i ögonen.
Vem är äldst? - jimmy är 4 år äldre.
Vilka stjärntecken är ni? - Jag är oxen och jimmy är vågen
Vem fyller först på året? - Jag, 12 maj
Vem är längst? - Jimmy
Vem sjunger bäst? - ingen av oss
Håller ni handen på stan? - sällan tyvärr, bara när vi är själva utan barn.
Har ni haft sex? - Ja det är rätt uppenbart eller?
Kände ni varann innan ni blev ihop? - nä
Vad har ni gemensamt? - en hel del men samma favorit färg, vår dotter, nästan lika pedanta..m.m.
Blev du kär i första ögonkastet? - Nej.
Har ni någon speciell låt? - the reason
Har ni några "frikort"? - jag har elijah wood och jimmy vet jag inte.
Har ni stora framtidsplaner? - dom har vi redan förfyllt, hus barn bil..nu ska vi bara njuta och skaffa fler barn.
Har ni gråtit i varandras armar? - många gånger.
Har ni varit utomlands tillsammans? - Bulgarien,norge,danmark.
Vilket är ert bästa minne? - vi har otroligt många.
Vem lagar bäst mat? - ingen av oss, men jag lagar mest.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? - tv, små pill med huset, busar med nathalie, städar.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? - varje gång vi säjer hejdå och lite då och då under dagen.
Bodde ni långt från varandra när ni träffades första gången? - Ja, jag i glumslöv och han i malmö.
Blir du lätt svartsjuk? - Ja tyvärr.
Brukar ni bråka? - ja tyvärr.
Ringer eller SMS:ar ni mest? - både och
Vilken är hans finaste kroppsdel? - Hans ögon helt klart
Vad använder ni för preventivmedel? - inget, dont need it.
Brukar någon av er prata i sömnen? - jimmy och roligt som f*n är det.

pluggar

just nu sitter jag framför brasan och bluggar, jag har i stort sätt kört fast med ena uppgiften så har hoppat till nästa.
igår hämtade vi nathalie vid 16,15 och hon var på strålande humör och ville inte hem..som vanligt. väl hemma så lekte hon och jimmy medan hag gjorde fläskpannkaka..mm så gott..men när jag skulle sätta in den i ugnen så tippade den över och det rann ut lite..men som tur var så var det bara lite, otur var att det rann ner i springor och överallt så idag måste jag försöka få rent där så gott som möjligt, vill ju inte att där ska bildas mask där eller annat äckligt...som till exempel på min gammla arbetsplats, när jag jobbade på ett skolkök..detta hände inte när jag jobbade där som tur var men ändå..de hade lagat mat och använt en stor mixer..de hade rengjort den men det hade runnit ner mat och sammlats i en hörna..i den hörnan bildades det mask....fy fan va äckligt..hoppas det inte har gjort det när jag gick i skolan..blä.

idag när jag lämnade nathalie på dagis så var hon hur glad som hälst hon sprang direkt och kramade fröken och sen kramade hon mej hejdå..hennes kompis dino hade redan kommit men han var på ett rosenrött humör..arg då.

får se när jag hämtar henne idag för jag har som sagt mycket att göra med skolan å sen tvättar jag och sen ska jag dessutom göra vid ugnen..och komma på vad vi ska äta idag. humm.

jaja nu e det dags att ta min drog hahahahaha ha det bra

otäck dröm

inatt drömde jag om nathalie.
ingen härlig dröm som jag kan tänkas ni förstår med tanke av rubriken.
nä hon dog..hon slutade andas när hon sov. jag var helt hysterisk i början och efter ett tag så försökte jag sluta tänka på det men minsta lilla sak fick mej att tänka på henne igen..hennes kamrater,bilen,hennes leksaker, ljud, leende och grimaser..jag drömde att monica kom gående med sin mamma och hennes mamma frågade om jag var nathalies mamma, jag satt och grät i ett hörn helt själv. sen frågade hon hur gammal nathalie var och monica sa att hon var en månad yngre än theo.
på nåt konstigt sätt så begravdes nathalie på kullen vid glumslövsskola, jag ville att hon skulle kunna se allt från höga höjder.
jag vaknade och grät och var tvungen att kolla ifall nathalie andades.

den drömmen fick mej verkligen att tänka och uppskatta nathalie på ett helt nytt sätt.
hon är väldigt gnällig, men hon kan ju inte säja vad hon vill, en dag kanske det verkligen är så som i drömmen, en dag kanske hon inte finns mer, jag vill inte tänka så men kan inte hjälpas, jag måste måste ta vara på den tiden jag har med henne, jag vill verkligen inte missa något med henne.
även om det inte blir som i drömmen så komer ju dagen då hon är stor och inte låter mej iakta henne eller vara med och leka med henne. jag tar allt för givet känns det som, jag läser helab tiden om folk som förlorar sina barn och jag kan inte ens tänka mej hur det skulle vara men tänker aldrig på att nästa gång kanske det är om nathalie jag läser om i tidningen.


paradise hotel

för några veckor sedan så såg jag och jimmy på tv så kom reklamen och reklamen på paradise hotel
jag sa "jag fattar inte hur folk kan titta på det, det är så överdirivet och inte alls bra"
en kväll när vi låg i sängen och tittade på tv så fanns inget annat än just paradise hotel så vi tittade lite smått och nu e jag fast..konstigt, vad e det som är så bra med det programmet? nån som vet? för jag vet inte..jag bara ser på det ändå. haha.

 

 

kan bero på att det inte är nåt annat på tv....


en lång dag

det har varit en lång dag för oss båda idag, jag har iofs haft det jätte trevligt med marlene idag men det tar ju ändå på krafterna att gå flera timmar och vara aktiv eller hur?
vi hämtade nathalie en timme tidigare idag och hon har en oturs dag så när vi kom blev hon så glad att hon klättrade i deras soffa och vurpade bakåt..inte bara det för nu på kvällen så klättrade hon i vår soffa och gjorde samma sak..stackars liten. men vems fel var dte att hon vurpade? jo mitt..hur det nu kom sej, vi satt båda i soffan och att nathalie var närmare mej så var det mitt fel, denna händelsen bröt ut i höga röster och skrik..nu ligger nathalie och sover och jimmy med..orkar inte med det just nu..igentligen så var jimy irriterad redan innan händelsen med natha bara för att dörren vi målat inte blev bra..helt ärligt så skiter fullständigt i att dörren har nån liten skavank men det gör inte jimmy, där ska allt vara plsnerat och utfört i minsta detalj och utan felsteg.
men även där så var det jag som målade den stat och tog slut på färgen och nu ser den ut som den gör..mitt fel tydligen.

på fredag ska jag och marlene vara modeller för en dag och det första jimmy sa nu när vi var på dåligt humör va att jag bara skulle våga köpa ett foto.

ja för er som inte vet så har vi dålig ekonomi och alla våra bråk innehåller penga problem...även om starten inte har med pengar att göra så kommer det iaf.


nu har jag berättat om vårt bråk..jag e fortfarande lite sur och uppspelt så kan bero på det.
som tur e så kan jag slappna av lite iaf och ska slå mj ner i soffan och bara se på tv å glömma detta.

19 januari

nu har jag varit och lämnat nathalie på dagis och innan dess så gick vi en lång runda, så härligt det var.
idag vaknade jag 6 och gick upp 11 minuter över men trodde att klockan var mer, så när nathali var påklädd ock klar så var klockan bara 07,06
så vi beslöt oss för att gå en lång runda.
sen ska jag åka in till malmö och fixa ögonbrynen.
så just nu så sitter jag och äter frukost..varma mackor det är så mmm.
för övrigt idag så ska jag inte göra något, jimmy kommer nog hem tidigt idag.

har en del bilder jag måste lägga över från kameran men orkar inte göra det just nu men dom kommer snart.

 

lovar


nathalie

jag håller på att bli tokig nu.
inget dumt om nathalie alls utan just om hennes val att sova.
vi nattar henne i vår säng och bär in henne till sin säng..det är inga problem men det får snart bli slut med det och börja lägga henne i sin säng vaken. hon är ändå så pass gammal att hon borde förstå vad man säjer.
även fast hon sover i sin säng så vaknar hon vid halv 1 på natten och då tar jag trött som jag är in henne till oss..nu kommer det riktigt negativa..på morgonen ca en timme innan vi ska gå upp så börjar nathalie krypa allt närmare mej..inte bara det utan hon ska ligga på mej..hon lägger sit huvud på mitt huvud och hon ligger inte stilla heller utan dunsar och rör sej..vissa mornar vaknar jag av att jag ligger med huvudet hängades ut över kanten.
flyttar jag henne mot jimmy så tar det inte löng tid innan hon flyttar närmare mej igen..vi provade igår att jag skulle sova på jimmys sida och han på min men inte ens det hjälpte.
så idag har jag ont i nacken..mmm tack nathalie.
jag fattar inte varför hon gör så..jag fattar inte heller varför hon är super mammig när det gäller drickan..jimmy får inte ge henne dricka det ska bara vara jag.
i lördags gick nathalie och jimmy upp och åt frukost och jag fick sova lite längre.
efter att hon ätit så ville hon dricka så hon sprang till kylen..jimmy tog ut drickan och hon tog sin mugg och sprang till trappan och väntade på att jimmy skulle hjälpa henne upp..jag som sov vaknade av en dotter som satt brevid mej med en mugg och sa mamma.

prov

ja nu har jag varit iväg och gjort prov i datorkunskap
det kändes som att det gick jätte bra.
idag ska jag annars bara ta det lugnt och städa lite kanske.
i morgon ska jag in till malmö och till frissan för att plocka ögonbrynen..just nu är det buskigt där uppe hehehe.
ska träffa marlene där vid 11 och sen ska vi gå och kolla lite i affärer..inte lika kul när man e fattig.
min tatuering blir fördröjd..mina pengar till den har fått gå till annat..men bara det blir en tattuering så skiter jag i när..bara jag inte blir 30 så.
på fredag ska jag och marlene till en fotostudio och bli fotade, sminkade och till pysslade..man ska ha med sej två sett kläder och ena är klart men letar efter den andra.
annars händer inte mycket i mitt liv som är planerat iaf.

fredag

jag nu sover nathalie och jag å jimmy sitter vid tvn å myser med lite gott. de e ju lets dance idag inte lika kul som förra året dock

idag var jag på skolan och fick lite hjälp med en av kurserna och efter det så åkte jag till staffanstorp där jimmy hämtade mej, vi åkte till tippen och efter det så handlade vi...vi beslöt oss för att göra fiskhamburgare idag..vi plåckade på oss allt men när vi skulle ta fiskhamburgarna så fanns inga..skit, så det blev kycklinghamburgare ist.

i helgen då..då händer inte ett dugg, vi ska bara vara hemma och ta det lugnt för pengar har vi inga men ork att vara hemma har inte jag..men har inget val.


igår när jag hämtade nathalie på dagis så gallskrek hon, hon ville inte hem och väl hemma så skrek hon i en timme till. när jag lämnar henne e det likadant förutom att så fort jag stänger dörren så skiner hon upp igen.
hon måste hata att vara hemma..känns ju kul att hon älskar att vara på dagis men att hon hatar att vara hemma e ju mindre kul.

ne nu börjar lets dance igen.
ha de

sova

jag behöver tips på hur jag ska göra för att få nathalie att sova i sin säng. vi har provat att ta bort ena spjälsidan och la henne sovandes i sin säng..men då vaknar hon mitt i natten. nu måste vi försöka natta henne direkt i sin säng..tips?

 

min plan är avslutad nu..jag har gjort det nu..men berättar inget...iaf inte här


igår natt

så obehagligt men ändå inte. jag vet ju vem det är...tror jag.

igår när vi alla hade lagt oss..jimmy låg brevid vaken och sa att han inte var trött...två sekunder senare sov han..bokstavligt talat.
jag låg kvar varken och kunde inte sova, inget bra på tv och ingen bok att läsa. jag blundade och försökte slappna av och somna. helt plöttsligt blir min kind iskall, hela jag var jätte varm men inte min kind, det var som om nån klappade min kind och jag fick en stark känsla om att nån var i rummet, jag vågade inte öppna ögonen men jag misstänker att det är mormor som besökte mej.

jag fick veta för ett litet tag sedan att dagen innan mormor dog så hade en tavla med ett foto av mormor, gammelmormor och mamma trillat ner hos min morbror i brasilien och inte bara en gång utan tre gånger. några dagar efter mormors begravning så hade ett foto på mej trillat ner hemma hos mamma och pappa och dom fotona rörs aldrig och dom är högt upp på en hylla, mamma blev rädd och misstänkte att nåt skulle hända mej, det har inte gjort det än men det var obehagligt.
jag har inget emot att bli besökt då och då av dom jag älskar men jag vill inte se dom, det skrämmer mej att veta att öppnar jag ögonen så kan det vara någon som står och tittar på mej i mörkret.
ibland får jag sånna starka känslor som att någon iaktar mej i rummet eller följer mej i huset.
när jag bodde hemma i glumslöv och min farfar gått bort kan jag svära på att jag såg han i andra änden av huset sitta på en stol som pappa brukar sitta på.

det är ju många som inte tror på spöken och att dom kan komma tillbaka och visa sej.

men om dom inte finns varför ser vissa dom då? mamma gick med några arbetskamrater till ett medium en gång och de berättade ine något om sej själva, när det var mammas tur så sa mediet "jag har en liten dam med mej och hon tillhör dej" sa hon och pekade på mamma, det var min gammelmormor. mamma frågade gammelmormor om emma kommer bli frisk och hon hade sagt att hon komer bli frisk men att bara emma kan göra något åt det mediet sa då att hon kände att sjukdommen är nåt som både påverkar huvudet och kroppen vilket stämmer ju. hur kunde hon veta det om det nu inte finns någon som berättat det. en främmande människa som inte vet nåt om en vet helt plötsligt en massa. jag vill till ett medie..det hade varit så otroligt lärorikt och sännande.

 


min plan

ja det blir som jag planerat.
och det lär väll hända till nästa helg tror jag eller i veckan.
jag vet att jimmy kommer göra allt som står i hans makt för att förhindra det men det är mitt liv så jag gör vad jag vill. dessutom så e det ju inget som vara livet ut och allt kommer bli bättre sen.
jag har tänkt på det jätte länge och som mest i morse när jag inser att det kommer hända. på väg till skolan på bussen så såg jag mej omkring och undrade plötsligt vad folk ska tänka..men sen kom jag ju på mitt nyårslöfte och la den tanken åt sidan. för fortfarande så det ju mitt liv..och man får väll göra som man själv vill då?

som ni vet så har jag läst böckerna
gömda
asyl
och mias hemlighet..dom är så otroligt bra och faktiskt de ända böckerna jag läst ut.
nu läser jag emma mias dotter och kan verkligen inte lägga boken ifrån mej.
den är den boken som fått mej att gråta lika mycket som gömda boken.
har ni inte läst dom så bara måste ni göra det..det är omöjligt att sluta läsa när man börjat..och man kan inte börja mitt i..utan måste börja mej gömda och sen asyl och sen mias hemlighet och till sist emma mias dotter.
jag hoppas på en uppföljare till.


idag har jag plåckat ner allt julpynt och storstädat. granen barrade ju ner hela huset nästan när jag bar ut den.
men nu ser det bra ut igen här hemma.
i helgen ska vi ut och handla lite saker till nathalies kök..hon fick 300 av sin gammelmorfar i julklapp så nu ska de spenderas. sen ska vi se om vi kan hitta något ssnyggt lila tyg som vi ska klä stolsdynorna med och lila färg till dörren till ved hyllan.
annars ska vi inte göra så mycket mer än att bli klara här hemma.
men helt ärligt så känns det inte som fredag utan mer som en tisdag.

en sak

det finns en sak jag länge tänkt på att jag vill göra, jag kommer inte nämna den här men ni lär märka det om jag beslutar mej för att göra det.
jag har tänkt på det i flera år och nu är jag mer övertygad än någonsin..ikväll runt halv 9 så avgörs det om jag kommer göra det eller inte, det lär ske isf om någon vecka.
jag tror inte att jag har berättat det för någon och kan tänka mej att jimmy inte blir allt för glad, men det är mitt beslut och det är ingen som någonsin kommer kunna övertala mej att låta bli. nu är ni kanske nyfikna?

lär känna mej lite

ditt fulla namn är: maj linda tygård
hur gammal är du? 23
var bor du? i genarp
hur bor du? i hus
vilken är din favorit färg? lila men även svart,brun och rosa
vilken är din favorit blomma? orkide
har du någon bil? ja en volvo v70
hur länge har du haft körkort? humm i två år och 10 månader
är du singel? nej
vad heter din stora kärlek? jimmy nordström
vad heter din första kärlek? robin toumi persson
hur länge har ditt nuvarande förhållande varat? 5 1/2 år
har du barn? ja min älskade nathalie
hur många barn vill du ha? 2-3st
vilken är din favorit film? troligen sagan om ringen triologin
är du bra på att ljuga? nje lite kanske
vad är det galnaste du gjort? jag och en kompis kastade tegelstenar över en bro för att se vem som kastade längst, en av stenarna träffade en helt ny bil, vi blev jagade över motorvägen och långt in på kvällen (de fick inte tag i oss)
vad ångrar du mest av allt? att jag färgade håret
vad önskar du mest av allt? att jag kunde spola tillbaka tiden
mår du bra? just nu ja
lider du av nån sjukdom? ja jag har pco
trivs du med den du är? ibland men jobbar på det 
vad skulle du vilja ändra på dej? mycket
har du många vänner? jag har få men nära vänner
på en skala 1-10 hur populär är du? 3 kanske
har du gått i gymnasiet? nä bara 1,5 år
jobbar/studerar du? jag studerar
vad jobbar du med/studerar du till? ekonomi och handel
nämn tre intressen du har:
1,
inredning
2, städa
3, familj och vänner
har du något djur? ja, tre katter och två grannkatter som kommer på besök
hur många djur har du haft i ditt liv? 7st 5 katter varav två är döda, ett marsvin och en kanin även dom döda.
vilket är ditt favorit djur? hund,katt och marsvin
vilken årstid gillar du bäst? vintern iaf just under julen annars är det våren.
vill du gifta dej? ja
hur vill du gifta dej? utomhus på sommaren den 4 augusti
vilket är det finaste namnet du vet: humm
kille: viggo, kevin,
tjej: det är många men lovisa, miranda, ronja, mira,  är några iaf.



bilder forts

glömde ju dessa bilderna och ja jag sa ju att jag skulle lägga upp fler bilder senare..vilket e nu.

låt mej presentera min hemhjälp...nathalie hon jobbar gratis eller mot en kakka eller två.

nathalie klättrar upp till bo..upp är lätt men ner vet hon inte riktigt så då står hon och gormar...men det första roliga är att klappa katten tills han inte vill ligga kvar längre


bilder



nathalie vägrade sova i sin säng.hon skrek sej till sömns sej kom vi på yanken att hon kanske känner sej instängd i sin säng eftersom hon sover hur bra som hälst i vår säng även om vi inte ligger där.
så vi köpte en stödbräda på ikea och satte dit den..nu älskar hon att leka och sova i sin säng..när hon sover middag så vaknar hon och börjar leka med sina leksaker. perfekt.

här är nathalies ena julklapp...ett kök så nu kan hon laga mat till mej och jimmy hehe. hon fick en massa saker till köket som hon älskar att leka med.

igår åkte jag och jimmy upp till glumslöv och åt frukost och middag hos mamma pch pappa sen åkte vi till häljarp och träffade morfar..nathalie var en riktig liten pajas och busade som bara den.

det var några bilder det..de kommer säkert fler bilder sen om ett litet tag.

idag är nathalie och jag själva..vi har absolut inget att göra så vi tar det bara lugnt..just nu sover hon, hon vaknade först halv 10 idag så hon somnade sent..just nu ser jag på madagaskar 2..jätte rolig.



VIKTIGT MEDDELANDE.

jag har glömt min mobil hos mamma och pappa i glumslöv sedan nyårsafton.
som tur är så får jag tillbaka den i morgon. jag vet att jag fått minst två sms så svarar på dom i morgon.


jul och nyårs bilder

såg dina julbilder monica..jätte fina=)
så nu lägger jag in mina med. har inte haft tid till det innan.

 vi började julen med att elda så det blev riktigt varmt i huset.

 såhär sött var nathalie klädd på julafton. en liten jultomte.
 kalle anka dags.
jag och nathalie. natha blev varm så hon fick nya finkläder på sej.

nathalie hos tomten. första året hon ser en tomte och hon var mer nyfiken än rädd.

nathalie poserar gärna men sin nya dockvagn som hon fick av faster och kusinerna.

jag och nathalie på nyår innan vi åkte till glumslöv
 matdags.


så det var en del av bilderna...lägger upp fler på bilddagboken.


RSS 2.0