31/5-2011

orkar inte mer, vill bara hitta en lägnhet och få sålt detta helvetes hus som jag tvingas bo i.
det är så sjukt jobbigt att bo med jimmy alltså, ena sekunden är vi "vänner" och andra sekunden bråkar vi som vilda djur.

idag var dock en jätte bra dag på jobbet, av någon anledning så var jag på en riktigt strålande humör...jag kunde inte sluta le och var bara helt sprallig och hade fjärillr i magen...kändes nästan som jag var nykär...hehe.
hela dagen flög föbi men varför ska dagen vara helt perfekt? nee den måste ju ha lite tråkigheter i sej med naturligtvis. jimmy skulle hämta nathalie kl 16,00 tror ni han gjorde det? nä klart inte, utan det fick ju jag göra...och tror ni han kom när han sa att han skulle komma? nä...och vilken stämning var det när han kom hem? kall och tryckt...det var som att all energi bara dog ut när han öppnade dörren.

men åter till en underbar stund..i helgen...gu vilken härlig tid.
den började redan i onsdags..då var jag i lund med nathalie, jytte, adam, benjamin och becca.
vi gick och åt lite och fixade ärenden..sen åkte vi till malmö och tog en fika..sen fortsatte det roliga på fredagen när jag och nathalie åkte till mamma och pappa vi sov över och på lördag åkte vi till danmark..där fick jag cider utav pappa. sen åkte vi hem på kvällen...jag lämnade av nathalie bytte om och sen åkte jag till nathalie där vi hade myskväll med film och chips. på söndagen åkte jag nathalie, agnes och alma upp till eslöv där vi mötte becca,adam och benjamin. vi gick lite på marknaden, jag och benjamin åkte en karusell som gav mej ett fint litet blåmärke hehe sen åkte vi till billinge och grillade hemma hos jytte.
sen blev det lite mys. sen planerade inför midsommar..då ska vi festa...de blir en trippeldate:) fan vad jag längtar.

i morgon börjar jag jobba på riktigt...då får jag lön hehehehe

lördag

just nu sitter jag och mamma och väntar på att emma pappa och nathalie ska komma tillbaka från affären, de är och handlar bullar.

efter att vi ätit och gjort oss klara så ska vi tränga in oss i bilen och fara till hbg..och jag ska köra in i parkeringshuset (HJÄLP) HAHA.
vi ska åka båten över till helsingör...men e det sånt här väder som det är just nu så blitr det ingen lång stund i dk...men blir ju bara glad at komma iväg en stund och göra något roligt för nathalie...hon som älskar båtar och vatten.

när denna dagen börjar lida mot sitt slut så ska jag lämna min älskade poo hos jimmy..kl 19,00 eller där omkring. sen ska jag bara byta om till mys kläder och gå över till min andra älskade nahalie. sova där och på söndag åker vi upp till eslöv där vi ska gå på marknaden och sen grilla hos jytte eller med detta vädret grilla i ugnen hehe.

en sån här härlig helg behövs offtare. nästa helg är ag helt barnfri från fredag till söndag...då ska jag försöka planera in en underbar helg då med:) tips?

27/5

finns inte mycket att skriva.
jag och nathalie ligger i soffan och ser på film, idag vaknade vi 07,30 och jag var heltförvirrad...fattade inte att det fortfarande är en vardag.
jag hörde att jimmy höll på där nere så trodde att han hade vaknat tidigare och höll på lite..så kollade jag klockan å då var hon 07,30..så kopplade inte då heller för så länge brukar inte jimmy vara hemma..sen kopplade jag...det är ju bara fredag.
så snurrig man kan bli.
här är helt tomt och stökigt hemma, vi har absolut inget hemma så i helgen någon gång så måste det handlas..och städas.
men just nu orkar jag inte, ska vila lite till innan det är dags att packa.

orkar inte mer

varför kan inte folk bara låta mej vara.
jag befinner mej i ett helvete, jag e fast här och kan absolut inget göra..jag mår pyton som det är...ändå ska folk trycka ner mej ännu längre ner...ifråga sätta allt jag gör och ha kommentarer på mina handlingar.
varför inte vara glad för min skull om jag hittat något som gör mej lycklig och glad? varför ska man behöva förstöra den lyckan för mej med?

det räcker tydligen inte med att hela mitt liv rasar utan då ska de riva ner ännu mer när jag försöker bygga upp det igen.
ibland tror jag att vissa bara lyssnar pratar med mej bara för att suga ut så mycket info som de bara går och sen njuta av min olycka.

som tur är så finns det så många underbara människor som verkligen finns där för mej, som ställer upp och som lägger sin vardag åt sidan för att hjälpa mej.
men det känns så rått när man står där helt själv..när man söker hjälp hos folk man tror ska hjälpa en och bara få skit tillbaka..då känner jag mej så otroligt ensam.
och när jag för en gångsskull har en ynka liten dag då jag är helt lycklig, då alla problem bara försvinner och jag är jag..då ska hela den dagen förstöras med någon liten mening...bara några ord ska sabba för mej igen.

jag är så trött på detta nu, jag vill bara kunna få leva igen och vara som jag vill vara..kan ni inte bara lämna mej ifred om ni inte vill hjälpa mej, eller fråga mej om ni vill veta något ist för att gå bakom ryggen på mej..så jävla falskt.

23/5-2011

helgen var helt underbar.

på lördagen tog jag bussen in till malmö, där mötte jag emma. vi gick lite i butiker på väg bort mot trampbåtarna.
jag som hade träningsvärk sedan brännbollen i fredags var trött efter knappt 5 minuter.
men vi trampade på...vädret var helt underbar så vi njöt av vädret.
efter 1,5 timme så var vi tillbaka..vi trampade aldrig runt hela kanalen för vi kom lite fel vi ett tillfälle hehehe.
när vi var tillbaka gick vi till entre och åt mat, sen kollade vi vidare i affärerna..sen gick vi på bio vi såg pirates of the carribien (eller hur de stavas)
den var bra.
en helt fullproppad dag med helt underbara händelser.

söndagen då...ja då skulle vi ha åkt till folkets park men på väg in så var himmelen kolsvart och sen började det regna så vi åkte till entre ist så jimmy kunde få köpa nya skor och nya kläder..han köpte två par skor..men kläder var det svårare med..kräsen som fan och de ända han hittade var ett par helt vanliga jeans för 900..nje lite dyrt kanske..så det blev inget av de.
nathalie var jätte trött så hon gnällde mest så vi beslöt oss för att åka hem ist.

idag har varit en helt vanlig dag på jobbet, jag har förstängt och börjat gå vidare så idag var jag på bättre humör utåt...vilket folk märkte.

när jag hämtat nathalie åt vi sen somnade hon i soffan, så jag bar upp henne till sin säng så nu sitter jag i soffan och tittar på tv.

19/5-2011

har haft en helt ok dag på jobbet med mina underbara arbetskollegor:)
hämtade nathalie 17,15 och då var hon sist kvar på dagis men lika lycklig för det.
vi åkte hem och hon beslöt att vi skulle äta gröt och knäckemacka till middag..roligt att fråga henne ibland vad vi ska äta till middag..igår blev det tex plättar hehe. hon äter ju mer om hon själv får välja....fast inte alltid hon får det men idag orkade jag inte hålla på.
så det blev gröt och knäcke framför tvn..så fort hon ätit upp så la hon sej på golvet och somnade...då var klockan 18,00..lite tidigt tycker jag så försökte få liv i henne...vilket är stort sätt omöjligt.
men fick på henne pyjamas, ny blöja och borstade tänderna på henne sen sprang hon direkt tillbaka till soffan och somnade igen..så idag blev en tidig kväll för poo men så får det vara ibland.


jag har äntligen börjat släppa taget nu, börjat se ett ljus och gå vidare.
jag har mina underbara vänner som hjälper mej och jag har börjat inse att detta är för det bästa och att vi båda kommer må bäst när detta är över.
vist jag kommer sakna huset, läget, möblerna och själva tanken av en kärnfamilj...men när ingen mår bra så är det inte värt något alls. när det går ut över nathalie och vi inte ens kan vara i samma rum utan att bråka eller gå varandra på närverna så har det gått långt..
så tyvärr så kommer det bli såhär, det är slut och så förblir det. även om alla inte vill inse det så är det så.
jimmy kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och jag älskar honom, hade jag fått välja så hade detta inte varit mitt val.

17-05-2011

igår återvände jag till jobbet, det var jätte svårt ska jag säga.
jag fick ett jätte bra stöd från många men jag bröt ihop ändå.
så fort det kommer in en kille/man som har gula och oranga arbetskläder så påminner det mej om jimmy.
trots att jag hade jätte mycket att göra så gick tankarna genom huvudet ändå.

det är otroligt jobbigt att leva såhär, jag vill inget annat än att det ska bli bra igen, att vi ska kunna försöka igen.
det är jimmy jag vill ha..men sammtidigt så förstår jag att han gjorde slut...jag insåg det igår och förstår inte hurhan kunde stå ut så länge...men ändå så önskar jag av hela mitt hjärta att han tar tillbaka mej.
jag älskar han till djupet av mitt hjärta.

20 frågor

1.Namn: Maj Linda Tygård (blivande Guschelbauer)

2.Ålder: 25år

3.Bor: Genarp

4.Favorit färg: Lila

5.Tur nummer: 2

6.Favorit film: skönheten och odjuret

7.Lyssnar på: rock, hårdrock...det mesta

8.Hår färg: just nu mörkblond

9.Ögonfärg: blå/grön

10.Körkort: ja

11.Klädstil: blandat, rockig.

12.status: singel:(

13.Favorit årstid: Vår, sommar

14.Dricker helst: pepsi max, cola light

15.Intressen: Musik, inredning, städning, Nathalie

16.gör just nu: ser på film med nathalie

17.Bästa vän: Nathalie sprinchorn <3

18.Favorit mat: janssonsfrestelse.

19.ärr: inte ett ända. förrutom den stora enorma sprickan i hjärtat som jag måste sy ihop

20.Tror på: jag tror på spöken, har sett två st och känt när en (mormor) rört mej.

filmkväll x2

dagen i korthet var ganska lugn...lite bråk om småsaker..
sen skulle jag och nathalie iväg...först var det tänkt att vi skulle handla färg men så blev det inte utan vi åkte in till malmö och handlade...jag skulle ha bytt mitt halsband och örhängen men har beslutat att behålla dom..som ett minne.

när vi kom hem hade jimmy inte åkt än...naturligtvis satt han vid datorn som alltid.
när klockan var 17,10 åkte han..nathalie tjatade om att följa med..det är ända gången jag hört henne tjata om att få följa med jimmy när jag inte ska med...men det fick hon inte.
vi gjorde lite film mys i hennes rum..kl 19,30 hörde nathalie av sej och sa att alma somnat så hon skulle komma..så jag nattade poo och sen strax efter kom nathalie...vi såg big mommas 3 och sen spelade vi skip bo..vi vann varsin gång. precis när vi var klara med den andra omgången så kom nathalie ner ...nathalie gick hem nu runt 23,50 och vi plockade undan och sen nattade jag poo igen..nu sitter jag här och ska sova nu direkt...idag blir det ingen film..får ta vara på den sömn man får.''

och jo jimmy har inte kommit hem..han sa att han först skulle komma i morgon kväll..får se om det blir så.
god natt

slut

den 11 maj gjorde jimmy slut.
jag tog det inte helt på allvar men grät så tårarna forsade iaf.
jag hade tidigare på dagen kommit på att vi inte betalt in handpenningen på ölandsresan de skulle ringa mej dagen efter och se om det gick att ordna.
på kvällen säjer jimmy till mej att om de ringer så ska jag säga att det inte är aktuellt längre, jag blev ledsen och gick upp och la mej, strax efter kom jimmy, la sej i sängen och strax efter säger han att han vill sälja huset och att han inte orkar ha det såhär mer..jag bröt ihop och gick och la mej i nathalies säng med henne.
dagen efter den 12 maj fyllde jag år, jag åkte till jobbet men så fort nettan sa grattis så bröt jag ihop igen, en stund senare kom sara och sa hur känns det nu att fylla år och jag bröt ihop igen mitt i butiken bland kunder.
hela den dagen grät jag, deppade och mådde skit..jag fick sms på sms som gjorde mej ännu mer deppig..aptiten försvann och lusten att ens le försvann.

när klockan slog 17,00 slutade jag, och skulle åka hem. väl hemma gick jag och nathalie ut och gungade och för första gången på hela den dagen började jag känna mej glad. sen kom jimmy..först ville han hadla mat på pizzerian bara för att det var min dag...som han förstörde...han skev till och med i ett sms "varför vara så insnöad för att det är din födelsedag, de kommer varje år" JA MEN JAG BEHÖVER VÄL INTE MINNAS MIN 25 ÅRS DAG SOM DEN VÄRSTA FÖDELSEDAGEN I MITT LIV.

sen gick jag upp och bytte om, då kommer nathalie med ett litet paket i det var ett halsband i silver med två matchande örhängen...först ville jag inte ha dom, eftersom det var jimmy som köpt dom...han hade åkt till guldfynd, han hade valt ut dom och han hade betalt dom..så jag sa att jag ville byta, ta med nathalie så hon kunde få välja vad jag skulle få..men sen började jag tänka att jag älskar jimmy än och vill ha kvr dom..men nu vet jag ärligt inte...vad hade ni gjort?

idag ser jag ett litet ljus iaf..ikväll kommer nathalie över och vi ska ha en liten filmkväll..jimmy ska tydligen åka iväg så jag och nathalie får vara själva.

så såg min dag ut..härlig va? jag önskar inte ens min värsta fiende detta....eller jo..till någon gör jag faktiskt det fast hon är en gammal skata.

helg

helgen har gått otroligt fort tycker jag.
i lördags jobbade jag, det var inventering så jag var där från 07,30 till 13,30.
dock iklädd arbetskläder, de var ingen som sa till mej att man kunde ha sina privata kläder:/
men gick väldigt smidigt och snabbt.

efter jobbet åkte jag hem duschade och sen åkte jag iväg mot malmö..gick i skogen och tvättade bilen.

i söndags åkte vi alla upp till häljarp och byggde ett staket och grind till morfar. tyvärr var vädret urkasst.
det var jätte kallt och jag hade helt fel kläder på mej.
efter ett tag började det ös regna...då hade vi bara grinden kvar men vi båda blev helt dy blöta..när vi väl var klara var klockan nästan 19,00 så då var det högsta värmen i bilen...nathalie somnade nästan direkt och nr vi kom hem var det nästan bara att lyfta i henne i sin säng.

mysig kväll till slut...vi tände en brasa och värmde oss.


RSS 2.0