igår

igår vaknade jag av en blöt nos i örat och på halsen...inget härligt uppvaknande kan jag meddela.
nathalie vaknade strax efter och började med att tata om frukost.
så först körde jag ut pepsi så han fick göra sina behov sen upp och ta på mej kläder och hämta nathalie och hennes kläder..sen ner och släppa in pepsi ta och göra frukost och sen ta på nathalie kläder.

klockan 10 körde vi bort till matina och elton så kidzen kunde göra av med lite överskottsenergi som kommit nu när de inte e på dagis.
först gick vi ut en kort runda med deras hund som nathalie naturligtvis föll för direkt.
sen skulle vi åka pulka men efter att ha tjatat om det hela dagen innan och även på morgonen så ville inte nathalie det längre..hon började ist promenera mot amanda och agnes..jag frågade henne varför hon inte ville åka pulka helt plötsligt..då sa hon " gå till agnes" jag har ingen aning om hur hon kunde veta att de bodde exakt där borta..hon knde kanske igen det gula stenhuset.

efter ett tag ville hon åka pulka så vi gick upp till elton och matina och de åkte..om och om igen..nathalie surade lite men vi kom snabbt på vad felet vat...hon ville åka på eltons pulka. vid ett tillfälle körde nathalie över eltons fot..elton skrattade högt och nathalie grät hehe.

när de åkt klart gick vi hem till elton och matinas hus, det höll på att renoveras men jag gilade planlösningen jätte mycket.
vi vuxna drack kaffe och kidzen åt korv och makaroner..till och med nathalie åt..det gjorde mej jätte glad.
sen åt de äpple och lekte sina vilda lekar som gav många kramar...var gång elton gjorde nathalie ledsen så gav han henne en kram.
när vi sa hejdå så frågade jag nathalie..ska du inte ge elton en puss.
elton gick gram till nathalie grabade tag i hennes axlar och gav henne en puss på munnen..sen sa han "det kom vatten på mej" (det var nathalies saliv hehe)
nä vi kom hem så snackade nathalie nonstop om den där pussen så jag spelade in det på mobilen..men vet inte hur man lägger upp det här :( 

27/12

dagen började lugnt vi bara mös och tittade på film.
kl 12 åkte vi bort till nathalie,amanda och agnes.
nathalie skulle vara där någon timme så jag kunde åka i lugn och ro för att handla en tn till nathalie.
lätare sagt än gjort..först åkte jag till elgiganten på mobilia..där köade jag efter en parkering i 5-10 minuter så sket i det och åkte vidare ut mot svågertorp. först in på siba...där fanns inte en ända tv som var mindre än 40"
så gick in på onoff och där hittade jag två..en 24" för 3000:- som kostat 4200:- och en 32" för 2600:- kostade 5200:-
jimmy tyckte jag kunde åka till elgiganten på jägersro först och kolla så gjorde det..men där fanns inget billigt alls, så åkte tillbaka till onoff och köpte 32" tvn..och ett väggfäste (fast ska lämna tillbaka den och köpa en annan)
under tiden hade nathalie smsat flera gånger om att nathalie var jätte ledsen och ville bara till mej som tur var så hann jag iaf utföra ett ärende innan jag åkte och hämta nathalie..under hela färden ute rök min mobil av sms och samtal..ringde den ena mobile n så ringde den andra, sen kom sms å fler samtal...jag blev stressad och irriterad på jimmy som bad mej göra en sak och när jag gjorde den så ansågs det fel..men när han klickat mej så ringde han upp direkt efter när han insett att jag hade rätt.
jag åkte för att hämta nathalie..därefter åkte vi och handlade, vuxna nathalie skulle ha hårfärg och pepsi hundmat..sen blev det lite mer naturligtvis..nathalie skulle ha mjölk och jag köpte julmust.

väl hemma lagade jag lite mat, efter det började mitt illamående så jag slog mej ner i soffan under täcket och på med tnv..nathalie är så underbar och leker med sej själv och kramar och klappar på mej.

vilken underbar älskling jag har.

glömt nåt

det känns som att jag har glömt nåt..men vet inte vad..så kör en liten lista här.

jag har städat, hängt in all tvätt.

badat nathalie och duschat pepsi.

packat väskan som innehåller:
12 blöjor..borde väll räcka tror jag.
våtservetter.
pyjamas till mej och nathalie.
myskläder.
ombyte till dagen efter till mej och nathalie.
kläder till jimmy.
välling.
extra kläder till nathalie.
nappflaska.

den kommer innehålla hundmat, smink, tandborstar.

alla julklappar ligger redå att lasta in i bilen och janssonsfrestelse gör jag i morgon bitti.

tror det är allt men känns ändå som att jag glömt något.

idag öppnade amanda och agnes sina paket och tydligen så var det något uppskattat..agnes fick en trumma och amanda fick en dock sitter.
det är svårt att handla till andra barn än sina egna men tydligen valde jag rätt hehe.
i morgon får nathalie se vad hon fått för nåt kul av dom:)

förra året var inte nathalie rädd för tomten så får se hur det blir detta året.

jo tack nu kom jag på vad jag glömt..jag måste tömma och ladda kameran..haha tur jag kom på det, har iofs flera bilder att ta med kameran men ändå det måste ju göras för eller senare.

om jag inte skriver i morgon så GOD JUL PÅ ER ALLA HOPPAS NI FÅR EN UNDERBART TREVLIG JUL.
ps: nathalie..din julklapp är mest på skoj fast gnska händig om du fryser hehe

idag

jag har städat och gjort det fint för novani som kommer vara den ända som e hemma i morgon hehe.
ikväll blir en myskväll med nathalie för jimmy ska vara borta idag igen:(
funderar på att göra som nathalie och se på uppesittarkväll med bingolotto..det var ju år och dar sedan man såg det.

fick en inbjudan att vara hos nathalie och markus men jimmy kommer inte hem förän sent..fy på min gubbe..jaja bara han e hemma på julafton så gör det inget.

hahahaha

jag som inte hade något alls att göra idag..det ändrades när jag tittade ut genom köksfönstret.
jag såg bring-killen komma cyklande och såg hur han vinglade..när han kom så jag kunde se hela cykeln så såg jag även att laban jagade honom..killen viftade med ena handen och försökte hålla balansen med den andra och sammtidigt cykla mellan brevlådorna..det såg faktiskt väldigt kul ut..
jag undrade för mej själv var hans husse och matte var, jag jag slängde på mej jackan och släppte ut pepsi..de började leka sina vilda lekar så jag gick och frågade grannen som har laban om de saknade en hund.
han hade smitit ut när de var ute i garaget.

vi bestämde att de kunde leka lite eftersom de hade att göra inne och jag ändå skulle ut med pepsi.
när jag såg att sopbilen kom så tog jag in vovvarna här inne och de lekte vidare fast som tur var så gick det inte lika vilt till.
sen gick vi ut igen och de lekte en stund till innan jag skulle åka till affären och dålämnade jag laban.


tro mej eller ej men det skrämde mej

jag var totalt rastlös nu för ett tag sedan..så jag och pepsi gick ut på baksidan så han kunde få leka av sej lite och jag kunde ta bilder på fullmånen.
pepsi sprang efter mej och jag fick en fin bild på han


det blev inga bra bilder på månen eftersom jag inte kunde zooma så långt:(
men tog lite andra bilder var av en skrämde mej enormt och efter åt med.
ska visa er nu..vet inte om ni ser det jag ser.

ser ni?
jag trodde först att det bara var min andedräkt som gjorde röken..men efter att ha tagit tre bilder på samma ställe utan att få någon rök på bilden så blev jag övertygad..och det stärktes när det knackade två gånger i väggen..inte knäppte utan knacka och pepsi blev jätte stirrig..han rusade runt och var jätte rädd..när jag öppnade dörren och skulle in så var novani där och hon blev oxå rädd och sprang iväg med sror svans.
ja blev helt skrämd och kände krypningar i hela kroppen.

så tro mej eller ej men jag blev riktigt skrämd av detta..särskillt nu när jag e själv hemma

dag 30 ett sista ögonblick

det förvandlar jag till 3 sista ögonblick
3 personer som jag älskar högt som inte finns med mej längre.

jag börjar med min gammelmormor.
hon gick bort när jag var ganska ung men jag minns henne tydligt ändå.
jag minns inte när vi sågs sist men jag minns att varje gång jag mötte henne så stälde jag mej rygg mot rygg med henne..hon var bara 156cm har jag för mej och jag ville se om jag vuxit om henne..det gjorde jag först vi 12 års ålder tror jag.
henne saknar jag och då och då kan jag minnas hennes röst, en nätt darrande röst.

sen har vi min farfar, han minns jag ännu tydligare han gick bort för 10 år sedan, och jag minns sista gången jag såg han..det var dagen innan han dog.
jag kommer inte ihåg vad vi gjorde hemma hos han men när vi skulle säga hejdå så ställde jag och emma oss på rad vid dörren, jag hade emma på höger sida liksom dörren, jag gav farfar en kram och sen gav emma en kram, farfar och farmor hade gett oss en hink fylld med klubbor som emma höll i famnen.
honom saknar jag oxå och även där kan jag höra och minnas hans röst ibland..ett tag efter att farfar gick bort kan jag svära på att jag såg han sitta i pappas fåtölj med ryggen mot mej.

sist har vi min mormor, hon gick bort för ett år sedan och såren är fortfarande öppna.
jag minns inte sista gången jag träffade henne men även här så har jag små minnen som styrker minnena av hene..bara som ordet alnarp det brukade mormor säga när vågot var konstigt så sa hon "är du från alnarp?"
dagen efter att hon gick bort åkte jag och mamma till lunds sjukhus för att ta ett sista farväl en sak jag ångrade när jag tog farväl av farfar var att jag inte strök hans kind eller ens klappade hans hand så jag strök mormors kind och på kvällen när jag skulle gå och lägga mej så kände jag att någon strök min kind och innom mej viste jag att det var mormor som besvarade min klapp.
saknar min mormor men av henne känner jag då och då att hon fortfrande är med mej.

dag 29 mina ambitioner.

humm
det finns mycket jag vill med mitt liv.
jag tror jag sätter lite för höga mål som jag inte klarar av att utföra men inga direkta just nu..eller jo att få ett jobb är ju absolut det viktigaste för mej just nu så vi kan flytta här ifrån och vår ekonomi blir bättre.
sen en dag så vill jag kunna ge min dotter ett syskon och gifta mej en dag..de stora målen är något jag strävar efter men det stressar mej oxå nåt så enormt


aaahh

i morgon blir nog allt lite stressig för lilla mej.
jag ska lämna nathalie kl 9
sen måste jag hem och städa för här ser ut som ett bombnedslag enligt mej.
blir väll så när alla är hemma dygnet runt..städar jag så dras skiten fram direkt igen.
efter att jag städat så måste jag iväg mot min vilja ska jag åka toysru för att inhandla två paket till som jag naturligtvis lyckats glömma.
och sen hämta nathalie kl 2.

äh det ska jag hinna..vet exakt vad jag ska handla iaf..tror jag.

veckan lär bli otroligt proppad, en av dagarna får vi ju mötas nathalie så vi kan byta julklappar:)
sen ska jag se om elton vill busa med nathalie en dag fast det lär nog bli först efter jul.
dagen efter julafton ska jag äntligen få träffa sandra igen..jag har inte sett henne på över ett år..hon är bara hemma nu över jul så ska bli otroligt kul att träffa henne.

sjukling

tack min lilla nathalie...hon fick nåt på dagis som jag fick efter henne...fy på dej hehe.
hennes nästa rinner bara hostan är nästan helt borta.

jag däremot har ont i huvudet, hosta, nysningar, snuva..ja allt de jag inte vill ha nu till jul.
MEN jag tackar gudarna för att jag inte fårr kräksjuka eller maginfluensa.
jag som inte kan äta piller utan att klökas eller spy..får dras med huvudvärken.

men vem vill vara sjuk på julen..det vill ju ingen. jag är glad att nathalie inte är förkyld mer..en rinnande näsa skadar ingen.
jag känner mej iaf bättre än igår tack o lov.

problem

jag har haft problem med bloggen så har inte kunnat logga in och skriva på ett tag så här skriver jag många olika inlägg ist för att göra många olika..skulle ta för lång tid hehe.

Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


dag 24 det här får mej att gråta.

det är mycket som får mej att gråta, jag har enormt lätt för att gråta, det räcker jag ser något på tv så börjar jag stor böla.

dag 25 en första.
jaha en första...vet inte vad jag ska skriva här.
jag kan ta första dygnet med nathalie.
det var faktiskt ganska kul hehe, när hon hade kommit till oss så var vi naturligtvis trötta, jimmy körde hem sin syster och jag somnade på sängen med nathalie i famnen. när jimmy kom tillbaka så inväntade vi bara att få komma till vårt rum på patienthotellet men det inträffade aldrig..de ville att jag skulle kissa först, till slut ljög jag och sa att jag kissade bara för att få komma iväg..vi flyttades till ett väntrum för alla rum var upptagna tydligen, det skrämde mej lite, jag kunde knappt sitta så ont jag hade. när vi väl blev hämtade så fick vi gå i gångarna under marken, väl framme på vårt rum så ville vi inget annat än att få sova..men fick vi det? nä. och jimmy som brukar bli grinig om han inte får sova började det hela med att sucka..så fort nathalie gnällde då sa jag "och där började det..hur ska det bli sen om du redan nu börjar sucka haha"

dag 26 mina rädslor.
oo det har jag många, jag är rädd för spindlar...det är min stora fobi.
i vissa fall kan jag bli rädd för det övernaturliga i de fall då man hört att folk blivit knuffade ner för en trappa eller att en stått och stirrat på en vid sängkanten när mn öppnar ögonen.
det kanske låter dumt men jag är rädd för att åldras...jag vill inte bli gammal jag vill fortsätta vara ung och det kan ha med att göra att jag slösade bort min ungdom, jag fick inte göra det som jag verkligen ville göra som ung och det gör att jag oftast tittar tillbaka..så ju äldre jag blir destu ledsnare blir jag fr att jag aldrig fick göra det jag ville. det är mina rädslor.

dag 27 min favoritplats.
detta tåldes att tänka på. jag försöker komma på vilken plats som får mej att känna mej hemma och som gör mej lycklig..det lätta svaret skulle vara min säng för där är jag lycklig när jag sover men jag vill hitta den plats som jag en gång i tiden kommer uppsöka just för att finna lite ro..just här finns ingen sådan plats..eller jo hemma hos nathalie..där känner jag mej glad. om jag går tillbaka till men barndomsplats..glumslöv, där finns många minnen, många platser som jag trivdes på men ingen jag kände mej till ro på. så det finns ingen sådan plats tyvärr, vill jag känna mej till ro så fnns faktiskt inget mysigare än en runda i skogen för mej..det är helt avslappnande.

dag 28 det här saknar jag
oj det är mycket jag saknar, tex att få sova länge på morgonen saknar jag..men det är ju bara en liten sak. jag saknar min barndom, jag skulle göra allt för att få göra om min barndom...att få rätta till de fel som jag gjorde då..att njuta mer av det jag hade för nu i efterhand så inser jag hur bra man hade det då.
ok nu ljög jag nog lite jag skulle inte göra ALLT för att få göra om det, jag skulle aldrig ta bort nathalie för att få göra om mitt liv. en sak till jag saknar är att få vara normal...alltså kunna få barn på ett normalt sätt, bara det att få ta ett grav test och få ett + skulle göra mej så enormt lycklig..ist så vet jag ju att något är på g och de tar ett blodrorv på mej och jag får ett svar via en telefon..det är asolut inte samma sak..så det saknar jag.


det var dom dagarna som jag missade innan jag fick igång bloggen igen.
jag som fortfarnde är förkyld och inte allt på bättringsvägen ska bara vara inne och ta det lugnt idag. lite lussebak blir det troligen men inget annat, i morgon är det möte i lund igen och efter det så ska det inhandlas för janssonsfrestelse som jag ska ha med mej till jul.

dag 23 det här får mej att må bättre

nathalie naturligtvis..hon är den
som alltid får mej att må bra. även om hon kan få mej rasande ibland så får hon mej alltid glad lika snabbt.
att se henne leka, röra sej, sova...det få det att pirra i magen på mej.
sen har vi mina vänner...nu har jag inte så många men de jag har värderar jag högt, de får mej att må bra, glömma saker jag inte vill minnas, lyssnar och helt enkelt finns dör för mej..så tack.

inte klokt

alltså jag kan knappt tro det..tiden har gått så enormt fort.
jag fattar inte att det är jul om en vecka.
jag och jimmy satt och kollade i kalendern idag och då såg jag det chockerande att det är jul om en vecka.
jag som tänkte göra planer för nästa vecka..men nee det gpår ju inte för jag har husen saker att göra innan julen kommer.
jag står för janssons frestelse i år så allt till det ska inhndlas och på julen ska den tillagas. klänningen är tvättat tack o lov, nathalie har fått nya kläder tack o lov, alla julklappar är inhandlade och pakiterade TACK O LOV. men ändå så har jag enormt mycket som ska göras.
i morgon ska jag hämta nathalie och hennes underbara kidz så ska vi åka till dalby och mvc och jag ska få höra almas hjärtslag...inget slår en sån känsla..det är så underbart att få höra det.
sen blir det lite fika med snack hehe.

nathalie är på dagis i morgon och leker med sin lille pojkvän hehe.


så här fint välkomnade blev jag och jimmy när vi skulle hämta nathali på dagis..
det är nathalie och hennes kille elton.
på väg hem frågade vi om hon kramat och pussat elton idag och det svarade hon ja på..sen hemma så bad jag om en puss så sa hon "bara pussa elton" hehehe sötnos.
inget slår ung kärlek hehe.

idag när nathalie var på dagis så hade jag och jimmy ett shrek maraton.
vi saknar dock ettan men det ska inhandlas..men de andra såg vi och de e bra!!!! hehe.


dag 22 detta upprör mej

det finns väldigt mycket som gör mej upprörd.
med risken tt låta som en rasist nu så tycker jag att det som gör mej mest upprörd är att det inte finns några jobb här.
jag har sökt jobb i 6 år utan att ha fått mer än behovsanställningar.
arbestsmarknaden är otroligt hård just nu..och hårdare blir den för befolkningen ökar.
jiksom en sak till som gör mej upprörd är våldet..nästan varje dag så sker någon form av brott och tittar man på efterlyst så varje gärningsman beskrivs som en eller flera män som pratar med brytning.
varför inte bara stoppa invandringen så att det blir fler jobb, bostäder och våldet minskar.. vi som bor i sverige har ju ingen chans för att få ett bra jobb om det är 100 som söker jobbet, eller kunna gå trygga på gatorna när det är mörkt..men det är kanske så att i sverige ska man leva i skräck??


(måste bara tillägga att jag inte är rasist, jag tycker bara att det svenska sammhället har förstörts pga för hög invandring...jag tycker att de invandrare som inte sköter sej ska inte sättas i fängelse utan de ska ut från sverige..jag vill inte leva i skräck och jag vill inte att nathalie ska växa upp i denna världen som den ser ut nu..jag kommer ju ligga sömnlös när hon är tonåring och ska festa)

dag 21 ett annat ögonblick

det får jag nog säga var igår.
det var en helt ny upplevelse för mej och så mysigt att det ska införas som tradition varje år.
vi åkte ut till toppe-gran och "högg" oss en julgrav, vi gick och plumsade i snön och letade efter den perfekta julgranen. det är svårt att hitta en gran när man är två som letar kan jag säga men vi hittade tre fina granar..men vi beslöt oss för att ta en som var lite större och såga av lite på toppen.
det var ett härligt familjeögonblick som kommer bli vår tradition. och att det låg snö på marken gjorde ju det hela ännu mysigare.

dag 20 den här månaden.

en bra månad att förklara för som alla vet så är denna månadenm den som går snabbast och som är som mest stressig. för mej har det hänt en hel del. både roliga och tråkiga saker har inträffat...nathalie du vet vad jag pratar om för jag kommer inte skriva det här..vissa som läser bör inte veta.
men i kort så har alla julklappar inhandlats..eller ja till alla utom nathalie för hennes köptes i oktober månad..snön kom ju..fast i november men det har åkts pulka för fulla muggar här hemma och nathalie älskar att åka tefat..jimmy får åka den vanliga hehe.
det årliga besöket på vellingeblomman gjordet igår men någon julstämning kom inte..troligen för att vi hoppade över fikat denna gången handlade bara lite smått.
idag ska julgranen inhandlas och vi bråkar lite om var vi ska handla den..jag vill handla den i malmö/hindby där de har så sjukt fina granar och de håller jätte länge, jimmy vill handla en här i närheten, men jag vågar inte chansa för man vet ju inte om man får något skit.
sen blir det att pynta den och sätta julmusiken på max och hoppas att någon julstämning kommer, jag är även sugen på att göra lite knäck och chocklad krisp.
mer denna månaden är att vi ska fira jul hos mina föräldrar detta året, det ska bli otroligt mysigt för olikt andra år så ska min morfar fira med oss vilket jag ser fram emot..det var otroligt många år sedan min morfar och farmor firade jul tillsammans.
dagen efter jul är vi kvar i glumslöv och då ska vi ut och åka pulka..vi struntar i glumslövsbackar i år för nathalie är lite för liten att klättra upp för dom helt själv..iofs så kan jag ju inte lova att det blir någon pulka åkning för tittar jag ut så smälter snön bort..men jag hoppas och håller tummarna för att snön kommer tillbaka till jul och stannar till efter nyår..sen får det gärna försvinna.

på måndag är det lucia uppvisning på dagis och eftersom nathalie inte kunde vara med förra året så ser vi fram emot det ännu mer detta året..förra ået köpte jag en lucia klänning och en mjuk lucia krona..alltså inte en sån i plast..allt pssar detta året med vilken tur.så kameran ska vara i högsta hugg men frågan är om nathalie förstår vad hon ska göra..eller hon kommer bara springa runt och leka som vanligt hehe

nyår då..ja detta året ska vi bara vara hemma igen, ha en lugn familjedag..jag hoppas kunna spela lite spel med jimmy men det kan man aldrig veta, vid tolv ska faktiskt nathalie få vara med och titta på raketerna, förra året sov hon.

dag 19 det här ångrar jag.

oo jag har mycket jag ångrar..en hel del som jag gjort skada för oxå..men dom kommer jag inte nämna här..dels för att jag vill inte berätta dom och dels för att jag skulle bara må dåligt över dom.

en sak som jag ångrar enormt mycket, som jag skulle göra allt för att få göra igen är min skolgång..jag ångrar att jag var så enormt blyg att jag blev mobbad, jag drog mej undan men jag fick ändå vänner, men jag önskar att jag varit mer pratglad och vågat säga ifrån.
sen när vi kommer till betygen så ångrar jag att jag inte legat i mer..jag tror att de flesta vuxna ångrar något från deras barndom..kanske inte de som fått allt men ändå...alla vuxna vet ju att det var så mycket bättre i skolan, man hade inga bekymmer och allt man behövde göra var att sitta någon timme och plugga..inga problem ju.
men jag orkade inte ens det, jag la av och i gymnasit som faktiskt var en helt underbar tid...den sket jag i..jag hoppade av och gick miste om allt det där som jag innerst inne ville ha.
så det är vad jag ångrar mest..att jag inte tog för mej mer i min barndom och att jag sket i skolan.
jag tänker ofta tillbaka på den tiden men hur jag än gör så kommer jag aldrig få göra om det. allt jag kan göra nu är att leda nathalie rätt och få henne att inte göra om mina misstag.

dag 18 min favoritfödelsedag

det minns jag inte..kanske när jag fyllde 20..den dagen minns jag och den dagen var helt underbar.
min bästa kompis sedan länge skulle komma ner efter att vi inte setts på evigheter.
fast redan på morgonen tog jag bussen till jägersro för att gå på systembolaget..det hade jag sett fram emot länge hehe. jag åkte dit och handlade lite olika sprit sorter. när jag skulle betala blev jag besviken över att de inte bad med visa mitt leg, så jg ringde jimmy ..han i sin tur åkte till jägersro och berättade att hans tjej varit inne och handlat nyss och att jag bara var 16 år och att dom inte bad mej visa leg...de blev helt stirriga och sa att sånt aldrig bör hända.

när sandra kom så möttes vi vid stationen vi gick därifrån för att komma på något att göra, vi båda var hungriga så vi köpte några hamburgare, så kom vi på att vi kunde hyra en trsmpbåt och trampa runt kanalen..så vi köpte även med oss lite godis..det var så otroligt mysigt att trampa och vädret var så enormt fit och varmt.
när vi kom tillbaka så gick vi mot folkets park och där fick sandra med mej upp i parisehjulet..jag var jätte skraj hehe.
efter det minns jag faktiskt inte vad vi gjorde men det var en helt underbar dag.

eller jo, när jimmy slutade jobba och sandra åkt hem så körde anders oss till big bowl..jag kan säga att det inte gick nåt vidare bra för mej, en kille kom fram och frågade om jag ville ha dom där stöd skenorna så klotet inte kan åka ner i rännorna..sen åt vi middag på restaurangen och sen åkte vi hem.

dag 17 mitt favoritminne

jag har en hel del favoritminnen så blir svårt att berätta alla här och nu.
men om jag ska rabbla upp en del så e det junaturligtvis dagen då nathalie kom..inget kan slå den dagen.
sen e det dagen då jag fick reda på att jag verkligen var gravid och att de 6 månaderna av utredning och tester äntligen resulterade i något, första sparken var oxå ett sådant minne jag älskar, jag minns till och med klockslaget så första sparken kom..23,55.
dagen jag och jimmy gick tillbaka till varandra är ett annat minne och dagen då vi möttes..längre bak i tiden så är det dagen då jag pratade med min första kärlek, dagen jag upptäckte att vi skulle gå i samma skola. ja jag har många små minnen som jag värderar högt.




Dag 01-Presentation av mig själv

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här
saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


dag 16 min första kyss

den inträffade dagen inan jag fyllde 18 år.
alltså den 11 maj 2004
med Ronny Rasmusson.
vi hade kännt varandra ett litet tag och han hade bjudit hem mej till sej för att se på film en kväll..mitt under "du har mail" filmen så böjde han sej fram och skulle kyssa mej, jag viste inte vad jag skulle göra så jag började skratta...PINSAMT!!!
ett tag senare så möttes vi i parkeringshuset på dunkers kulturhus i helsingborg och där kysstes vi.
vi möttes fler gånger på samma ställe och kysstes men ett förhållande blev det aldrig.
men det var första gången för mej.

dag

fortfarande inte glad, är trött i ögonen och vill bara sova just nu men tyvärr har jag en över aktiv brud här så att sova är omöjligt.
i morgon ska nathalie till dagis igen och sen ska jag till nathalie och snacka lite, skönt att bara få prata av sej lite....det behövs verkligen.

vilken dag

det är fan vad allt ska hända på en dag.
kommer inte gå in på det men jag är absolut inte glad, snarare ledsen,besviken och deppig.
jag var sååå glad i morse men nä tyvärr så fick inte glädjen hålla i sej..men är glad för matinas skull och håller tummarna för henne.

nu är jag helt slut..det är även nathalie som sitter i mitt knä och myser.

dag15 mina drömmar

jag har många drömmar i mitt liv..många av dom har jag lyckats få och det var att hitta min stora kärlek, flytta till hus, få barn,få körkort. drömmar jag har nu e att få fler barn, fixa ett jobb..och flera drömmar har jag..men detta komer först i framtiden. jag tänker att man inte ska tänk för mycketpå sina drömmar för då slår de kanske inte in.

idag

vaknade vid 8, efter frukosten städade vi och julpyntade sen gick vi ut så pepsi kunde leka med laban lie och vi hade snöbollskrig..jag såg ut som ett helvete efteråt hehehe.
sen kom sven, camilla och jesper. de skulle hämta en spjälsäng och skötbordet sen fick de med sej lite leksaker till bebben.
sen köpte vi pizza. när de åkt så gick vi ner till coop och kollade på luciauppvisningen och sen på raketerna...nathalie gillade det til en början men blev rädd för ljudet så ville inte titta mer. sen gick vi in och köpte lite godis och sen hem...nathalie var dö trött så hon somnade vid halv 9.
nu e det mys i soffan med beck och godis.

i morgon ska nathalie till dagis och jag och jimmy ska in till malmö på lite ätenden.
jimmy har ju påbörjat sin pappaledighet nu..3 månader :)

dag 14 vad jag hade på mej idag

idag hade jag på mej mina jeans med lappar, en lila stickad tröja, lilarandiga strumpot, lila string och svart prickig bh.

ingen bild idag för just nu har jag ändrat klädsel till svarta mysbyxor, grön tröja..samma strumpor...svart/rosa string..svart/rosa bh.

dag 13 den här veckan

jaha det har hänt en hel del denna veckan men jag kommer tyvärr inte skriva det här..det är personligt, bara tre personer som vet vad jag gjort och så får det förbli.
just idag däremot kan jag ju skriva lite...vi gick upp vid 8 och åt frukost. sen har vi städat, julpyntat och nu väntar vi på att jimmys fassa och syrra ska komma, de ska hämta lite bebissaker.
sen ska vi ner och kolla på lucia uppträdandet och sen fyrverkerierna..det ska bli mysigt..jag frågade nathalie om du vill träffa elton och då sa hon ja..sen frågade jag om hon skulle pussa och krama honom och då sa hon JAAAA sen frågade jag om hon ville träffa amanda och agnes då sa hon ja sen frågade jag om hon skulle pussa på dom med då sa hon NÄÄÄ hehehe men krama vill hon nog.

för övrigt så händer inte mycket..jimmy e pappaledig nu och kommer vara hemma i tre månader..jaa man får ta det som man vill...hehe

dag 12 i min handväska

ja just nu ligger där bara en massa skräp, min väska är för stor.
jag har lite papper från dagen, jag har våtservetter eftersom min väska oxå används som en skötväska när vi ska ut. sen finns min älskade plånbok där och mandlar tror även jag har handkräm och ett headset.
bara massa skräp med andra ord hehe. ska dock inhandlas en ny lite mindre väska så att skräpet inte får plats hehehe.

no pulka

idag drog jag nathalie till dagis i sin pulka..svårt eftersom ingen plogat..lite störigt.
sen när jag gick ner gör att hämta henne så var det tack o lov plogat.
men nathalie nöjde sej inte med att åka pulka hem utan hon vill stanna till vid lekplatsen och åka kana och gunga..inte allt för nice när snön vräkte ner rakt i ögonen.
väl i pulkan igen så ville hon åka pulka hemma på backen..så vi gick hem och bytte till tefatet och sen var det att plumsa i den höga snön ilket inte var lätt för bruden med korta ben. när hon väl satt på tefatet och skulle åka så fastnade hon i halva backen, så mycket snö var det, vi åkte ner tillsammans en gång och jag blev blöt i baken och på benen hehe. sen ville hon inte åka mer så vi plumsade hem och fikade.
nu väntar vi på att jimmy ska komma hem så vi kan äta, men idag blir det beställmat för jag orkar inte laga mat idag.

det var en liten uppdatering från idag, mer än så bjuder jag inte på hehe

dag 11 mina syskon

eller mitt syskon blir det ju för mej.
jag har min lillasyster Emma född 1988 05 06 alltså nästan exakt två år efter mej.
när vi växte upp stod vi varandra väldigt nära varandra, vi hade samma kompisar och hittade på många roliga saker ihop.
men när hon var 16 och jag 18 så förändrades det då hon blev sjuk..hon hamnade i anorexi träsket och jag tog avstånd ifrån det och flyttade hemmifrån. all kontakt vi hade under en längre tid var via telefon och datorn. då och då hälsade vi på varandra men det var som en mardröm att se sin syster bli sämre och sämre för varje gång.
anorexin förvandlades sakta till bullemi och det blev inte bättre. när nathalie skulle födas så skrev hon in sej själv och jag blev världens ståltaste syster, men en dag skrev hon ut sej själv..hon såg ut att må mycket bättre men hemmamiljön funkade inte och hon föll snabbt tillbaka och blev värre..min syster som en gång i tiden var så otroligt söt, en tjej jag var så avundsjuk på med sin perfekta kropp och sitt långa tjocka och självfallande hår hade förvandlats till mer eller mindre en levande mumie. det var jätte svårt att se henne. hon gick från en som älskade godia, kramar och skratt till en som kastade maten i toaletten, skällde och blev sur om man tittade på henne.

för ett tag sedan skrev hon in sej själv, och nu för varje gång jag möter henne så ser hon bättre ut, hon ser levande ut i ögonen, hon har fått ett mänskligt ansikte igen och hon har börjat tänka friska tankar.
jag hoppas innerligt att detta håller i sej om inte bara för mej och mina föräldrar så för nathalie för hon är så enormt glad för sin moster och det är så svårt att ta med henne till en avdelning ist för en lägenhet..idag förstår hon inte men om ett tag kommer hon börja undra och tills dess hoppas jag att min syster har blivit en frisk och underbar människa..den emma jag växt upp med..flickan med det underbara håret:)

dag 10 detta hade jag på mej idag

(för er som inte förstår varför jag skriver detta så bläddra ner lite så ser ni en lång lista där det står vad jag ska skriva om varje dag)


humm, större delen av dagen så har jag haft detta på mej från top till tå:

svart hårband, totte och 5 klämmor (för att hålla det lilla hår jag har på plats)
sen en lila långärmad tröja. men mys baggy jeans och svarta strumpor.
under har jag en röd bh och röda string.

det var vad jag hade på mej idag, kan tänka mej att senare på kvällen så tar jag nog på mej mina lila mysbyxor men behåller tröjan. kan ju oxå tillläggaatt jag just nu även  har en kofta på för jag frös efter promenaden med pepsi.

RSS 2.0