dag 8 ett ögonblick

jag har så många ögonblickar som jag velat skriva ner här i en ända lång lista.
men jag har två favoriter, och det är när jag träffade jimmy och dagen då nathalie föddes.

jimmy och jag träffades den 4 augusti 2004 i helsingborg, vi hade bara skrivit till varandra via lunarstorm och msn sedan dagen innan och bestämde att vi skulle mötas, men jag hade inga pengar att ta mej ner till malmö så han nämde att han skulle upp till helsingborg via jobbet och kunde mötas en kort stund vid ett av ställena där han skulle lämna paket, det gick jag med på och åkte in till helsingborg dagen efter för att möta han, vi sågs mitt emot knutpunkten..jag föll inte direkt för honom men han verkade väldigt snäll och eftersom jag inte haft någon kille innan så var det helt nytt för mej...efter 30 minuter var han tvungen att åka och frågade om jag ville följa med, trots alla varningar och tankar så följde jag med. vi åkte till malmö..ner till hamnen där han skulle ställa sin jobbebil och hämta sin personliga bil, jag trodde först att han bodde där så tankarna blev "vilken loser" hehe men så var inte fallet, han bodde inte där utan vi åkte hem till han , såg på film och åt mat sen spenderade jag natten där..på morgonen följde jag med honom på jobbet och sen körde han mej hem...någon dag efter kom han med en stor ros och ja två veckor senare så bodde jag hos honom..6 år senare bor vi i genarp, e förlovade och har barn.
vår väg har minst sagt INTE varit en väg på rosor men vi håller ihop och tar oss igenom både jobbiga och hemsta situationer.

mitt andra ögonblick är dagen då nathalie föddes..den dagen lär jag aldrig glömma.
jag vaknade på natten till den 10 augusti 2008 av att jag hade jätte ont, men sa inget till jimmy för jag trodde inte det var riktigt dags än, jag somnade om men vaknade efter någon timme och denna gången vaknade jimmy med, han rusade upp och ringde förlossningen, men de bad oss vänta..hela dagen hade jag ont till och från, jag badade, packade väskan, fixade klart det sista i nathalies rum och såg på film, runt 14,00 så kom jimmys syster och vi satt och såg på film ihop, jimmy och hon klockade värkarna och jag vaggade i soffan..sen åt och när klockan var 18,00 så ringde jimmy till förlossningen, de bad mej bada igen men det tänkte jag inte göra utan beslöt mej för att åka in direkt, efter att bilen var packad så åkte jag och jimmy, då blev värkarna ännu tätare, vi var inne 19,00 
då var jag öppen 4cm så fick bada, efter badet var jag öppen 6cm och fick bedövningen..innan jag hann blinka var jag öppen 10cm och då var det dags..jag la inte ens märket till att klockan var så mycket, det var som om nån skruvade fram den med flit, och trött var jag inte heller. 03,43 föddes min älskade dotter och jag blev världens lyckligaste mamma, jimmy körde hem sin syster och när han var tillbaka somnade han i fåtöljen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0