dag 9 min tro

jag är född kristen men jag är inte religös för 5 öre.
jag är varken insatt i någon religion eller tycker det tilltalar mej alls. att tro på att det finns en gus uppe i himlen och skapar allt som vi är..det tycker jag bara e en massa rabbel, någon gubbe som hittade på allt för att ge folk hopp och någon syssla.
och allt med adam och eva..va fan e det..bara massa påhitt.

det jag tror på är det här med fisken som blev ödla till apa och till människa..det finns ju bevis för det och är så enormt mycker mer logiskt att allt skedde på det sättet än att en osynlig gubbe skapar allt på 6 dagar.
om jag nu ska ifrågasätta det hela så enligt biblen så skapade han ju allt på 6 dagar, människan och allt som växer och lever..men var nämns dinosarierna?
jorden skapades av ett korn i rymden "gud" arbetade i 6 dagar..men hallå..dinusarierna och alla fosiler och skelett hur förklaras det? människan levde ju inte med dinosarierna.
och om det nu finns en gud..hur kan han tillåta våld,krig,mord och all skada som människan gör mot naturen?

nä någon gud finns inte...tycker synd om de som går i kyrkan en dag i veckan, ber och avstår livet för att lyda någon och ägna sitt liv åt någon som inte finns.
+ hallå hur dumt låter det inte att mannen skapades först och att gud tog et revben från mannen och skapade kvinnan..det är ju riktigt kvinnoförnedrande att mannen var först..lever vi inte i 2000 talet kanske..nä bibeln bode rättas till. har jag inte rätt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0