Nathalie 2008-08-11

Nathalie 08-08-11 

När fick du reda påatt du var gravid? 22 november 2007
Blev det en chock? nej vi båda viste eftersom vi såg när de förde in ägget.
Hur gammal var du? 21 när jag blev gravid 22 när Nathalie föddes
Hade du mycket halsbränna? nej
Var det någon favoriträtt som ändrades? jag älskade janssonsfrestelse och sura gröna äpplen, fast det gör jag nu med.
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? ja en del
Ditt sf mått som störst? ingen aning
Har du fått bristningar? jag fick 4 små i slutet som knappt syns.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?  jag trodde först det var en pojke men sen fick vi reda på att det var en tjej på ul.
Vad hoppades du på? friskt barn
Hade du mycket vätska i kroppen? ja
Hur mycket gick du upp i vikt? med överstimmuleringen 25kg.:(
Hur ser du på graviditeten idag?  underbar! jag älskar det.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? precis som den var.
Gick du över tiden? nä hon kom när hon var beräknad.
Födde du för tidigt? Nej.
När började din förlossning? på natten till söndagen den 10/8
Hur lång tid tog det? från första värken...25,5 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in?  4 cm
Vad tyckte du var jobbigast? inget, jag hade så roligt från första stund.
Var du rädd för något? att nathalie skulle avlida under förlossningen.
Grät du? Ja när nathalie kom upp på min mage.
Skrek du?  ett skrik vid första krystvärken, men de sa till mej att hålla tyst.
Tog du nått smärtstillande? ja..både lustgas och ryggbedövningen..som jag fick lite för mycket av.
Blev du sydd? 3 stygn
Dragen med sugklocka? ja
Hur många var inne i förlossningsrummet?  jag Jimmy, Linda och två eller tre barnmorskor
Hade du någon nära med dig? Ja , Jimmy och Linda
Hur stor var bebisen? 3100g och 49cm
Blev det en pojke eller flicka? Det blev en flicka.
Vad fick den heta? Nathalie Nova
Hur ser du på förlossningen idag? föda barn är de bästa som hänt mig , finns ingen bättre känsla!
Var allting värt det? självklart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0