never again

i måndags började min praktik..var ska jag börja någonstans att berätta.
först åker jag in så jg står utanför cafeet 07,55...där var bäcksvart inne i butiken.
de öppnade 08,00 men hon jag skulle jobb med kom först 08,10..hur seriöst är det igentligen.
sen bytte jag om och påbörjade jobba..efter en liten stund märkte jag att det fanns kameror...men inte på kunderna eller dörren utan bakom disken och en inne i köket/diskrummet..det tyckte jag var kostigt.
så jag frågade hon jag jobbade med och hon sa att chefen aldrig var där utan han satt på ett kontor och stirrade på en skärm och kollade vad vi gjorde hela tiden...han ringde till cafeet och sa att vattnet kokade i köket och att det saknades kanelbullar..fan vad obehagligt...jag kände mej riktigt iaktagen hela tiden.
sen anställer han inga killar heller..bra tjejer..och älst var jag...bra det var ju lite konstigt.
så idag jobbade jag med hon som anställde mej och hon sa innan att det tar ca en månad att lära sej kaffemaskinen...vilket jag kunde förstå först...men idag när det kom en kund så påbörjade jag att göra kaffet för jag viste hur man gjorde...så sa hon "nä jag gör det, du kan torka kylen" hur fan ska jag lära mej kaffemaskinen genom att torka kylen...hon visade inte mej ens..utn så fort det kom en kund så sa hon att jag kunde göra något helt annat..idiot.
sen skulle vi göra mackor...hon sa att jag skulle göra dom men det slutade med att hon gjorde det..och hur lär jag mej då att göra mackor genom att bara stå och titta på.

nä jag sa till henne att jag behövde sluta tidigare sen åkte jag till eductus för att prata med min handledare och berätta att jag inte mår bra av att jobba där..för ingen vill ju känna sej iaktagen nonstop och dessutom inte få lära sej det som jag är där för att lära mej.
jag frågde hon tjejen jag jobbde med i måndags hur det var med jobb efteråt..hon sa att man jobbde olika..ena veckan knske mn jobbade 4 timmr å andra längre eller inget..men sa hon att de inte ens hde ett fackligtavtal och man fick inte ens ob.

en tjej som gick på jobbcoatchingprogrammet sammtidigt som mej hade fått praktik där..och jobb efter..men sista praktikdagen så hade hon blivit sjuk..hon skulle börja jobba 11..kl 8 ringde hon och sa att hon fått influensa då hade hon jag jobbade med idag sagt att det var för sent att jobba och att hon var tvungen att komma in..då sa hon att hon inte kunde för hon inte mår bra..så sa hon jag jobbade med "kommer du inte så behöver du inte komma tillbaka" så hon sa "då kommer jag inte tillbaka"
vilka idioter..eller hur?

så never ever cafe nesta i lund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0